در استان گلستان برگزار گردید:

تثبیت 500 شغل کارگران توسط سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان گلستان

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه نینوا استان گلستان گفت: در طی یک سال اخیر با حضور میدانی مدیران دستگاههای خدمت رسان و در قالب میزهای خدمت صنعت، گره از مشکلات بیش از ۳۰ واحد تولیدی برداشتیم که منجر به تثبیت شغل بیش از ۵۰۰ کارگر این واحدها شد‌.
کد خبر: ۹۵۳۹۸۶۲
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ، سرهنگ علی اکبر رجبی در نشست نخبگان جامعه ی کار و تولید استان اظهارکرد: درحال حاضر  حدود ۳ هزار نفر از کارگران در واحدهای تولیدی و کارخانجات سطح استان در قالب اعضای بسیج سازماندهی شده‌اند.

وی گفت: این سازمان با دارا بودن بیش از ۷۰ پایگاه بسیج و با عضویت در کمسیون تامین کارگری استانداری و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به حل مسائل و مشکلات کارخانجات و مطالبات کارگران ورود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری ۶۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان  کارگران توزیع شد و این بسته‌ها شامل اقلامی مثل برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و مرغ بوده و هر بسته حدود ۴۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

رجبی بیان کرد: کارگران از قشر‌های مهم جامعه هستند که می‌توانند نقش بسزایی را در کشور ایفا کنند.معیشت، امنیت شغلی و وضعیت درمانی از خواسته‌های مهم جامعه کارگری است که باید مشکلات این قشر برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: در طی یک سال اخیر با حضور میدانی مدیران دستگاههای خدمت رسان و در قالب میزهای خدمت صنعت، گره از مشکلات بیش از ۳۰ واحد تولیدی برداشتیم که منجر به تثبیت شغل بیش از ۵۰۰ کارگر این واحدها شد‌.

روح الله تجری رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کاراستان گلستان در این جلسه گفت: مسکن کارگران یکی از مشکلات جدی جامعه کارگری است و دولت اقدماتی جدی انجام دهد و متاسفانه امروز جامعه کارگری معضلات فراوان به ویژه در حوزه اقتصاد دارند.

وی افزود: شرکت تعاونی مسکن کارگران  بزودی تشکیل می شود ودرحال تلاش هستیم بتوانیم برای  کارگران استان مسکن بسازیم.دولت کمک کند زمین های با موقعیت مکانی مناسب دراختیار جامعه کارگری قرار دهند.

وی بیان کرد: ۶۸ شورای کارگری در استان گلستان فعال هستند و دریک سال گذشته توانستیم مشکلات ۱۲ کارگاه و کارخانه تولیدی را دراستان بررسی و رفع کنیم است.مهمترین خواسته کانون شوراهای اسلامی کار استان حفظ ارامش و اسایش در بین کارگران و کارخانجات تولیدی هست و ما همیشه پشتیبان این قشر زحمتکش بودیم وهستیم.

وی خاطر نشان کرد: تعداد کارگران بیمه شده در گلستان بیش از ۲۸۰ هزارنفر است و بیش از ۶۰ درصد جامعه کارگری استان گلستان مستاجر هستند. تورم در کشور ۴۸ درصد است و حقوق کارگران جواب گوی آنها نیست و باید دولت به کارگران وام کم بهره اختصاص دهد.

ارسال نظرات