خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: ایران قوی، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و شکوفایی ظرفیت‌های نهفته این مرز و بوم از جمله واقعیت‌های انکارناپذیر است.
کد خبر: ۹۵۳۹۹۰۴
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن حسینی دیباجی در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس بسیج و سپاه استان سمنان که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات بنیاد ملی نخبگان این استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: یک سؤال شاید در ذهن مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه ایجاد شود که چرا ما همه‌ساله مراسم بزرگداشتی به نام هفته دفاع مقدس برگزار می‌کنیم و آن دفاع می‌گوییم دفاعی مقدس.

وی افزود: اگر تاریخ کشورمان ایران را مطالعه کرده باشیم می‌بینیم که سده‌های گذشته در دوران قاجار و پادشاهانی همچون فتحعلی شاه، ناصرالدین‌شاه و همچنین در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی تکه‌هایی از این آب و خاک جدا شده است همچون بحرین، ازبکستان، افغانستان، قرقیزستان، سیستان پاکستان، نخجوان و قفقاز و ... که همه یک دلیل داشت آن هم بی کفایتی حاکمان گذشته.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: در هشت سال دفاع مقدس صدام به پشتوانه دیگر کشورها هدفی جز نابودی ایران و تصرف آن نداشتند که به لطف الهی نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند؛ این در حالی است که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس به لحاظ نیرو و تجهیزات و امکانات نظامی دستشان خالی بود و در مقابل دشمنانی تا بن دندان مسلح ایستادگی کرد و سرانجام نیز پیروز این نبرد سخت بود و حتی وجبی از این خاک به دست بیگانگان نیفتاد.

دیباجی با اشاره به کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است، این کتاب‌ها یک گنجینه ارزشمند است و مقام معظم رهبری نیز به آن اهتمام ویژه‌ای دارند؛ چراکه در آن به روایتگری و نقش‌آفرینی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است؛ موضوعی که نیاز به تبیین دارد و نسل‌های بعدی باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند و بدانند چه ایثارگری‌ها و فداکاری‌هایی شده است تا امروز این مرز و بوم در اوج قله عزت و اقتدار بایستند.

وی ایران قوی، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و شکوفایی ظرفیت‌های نهفته را از واقعیت‌های انکارناپذیری امروز کشور عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار کرد: در بهار سال 1403 کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان برگزار خواهد شد و در همین راستا اجلاسیه های شهرستانی در حال برگزاری است.

دیباجی گفت: اجلاسیه استانی نیز اوایل اسفندماه در دامغان به نام یادواره 110 شهید طلبه و روحانی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی در نظر گرفته شده است که از جمله آنها دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، برپایی مسابقات کتابخوانی، فرهنگی و ورزشی، اعزام گروه‌های جهادی طلاب به مناطق محروم، فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و تهیه جهیزیه برای زوج‌های کم‌درآمد، تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین نقش طلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس، اجرای پویش با موضوع دفاع مقدس و ... است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها