خبرهای داغ:
بانوی خوزستانی با راه اندازی کارگاه تولید و بسته بندی نان در شهرستان باوی به جمع کارآفرینان این استان پیوسته است.
کد خبر: ۹۵۴۰۰۵۴
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، فاطمه آلبوغبیش، اهل شهرستان باوی در استان خوزستان است و با راه اندازی کارگاه تولید و بسته بندی نان در یکی از روستا‌های شهرستان باوی، برای افراد بیکار، اشتغالزایی کرده است.اشتغالزایی، برکت راه اندازی کارگاه تولید نان با همت بانوی خوزستانی+فیلم

 

وی می‌گوید: طرح راه اندازی تولید نان، ۴ سال قبل به ذهنم خطور کرد و با تصمیم مجدانه‌ای برای پیگیری و عملیاتی کردن این طرح را گرفتم.

 

آلبوغبیش ادامه داد: باتوجه به آگاهی از توانایی بانوان روستایی در پخت نان و تمایل به اشتغالزایی برای افراد جویای کار، کارگاه تولید و بسته بندی نان را راه اندازی کردم.

 

وی اضافه کرد: با تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی که در سال ۱۳۹۸ از کمیته امداد امام خمینی دریافت کرده است، توانسته تعدادی تنور و دستگاه خمیرگیر و سایر تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنم

 

این بانوی کارآفرین اهل شهرستان باوی گفت: درحال حاضر از برکت تولید نان در این کارگاه، برای ۸ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است، ولی باید حمایت‌ها بیشتر شود تا بتوان ملک را خریداری کرد و فضای آن را برای تولید دیگر انواع نان و به تبع افزایش اشتغالزایی افزایش داد.

 

باتوجه به کیفیت نان تولیدی در این کارگاه، مشتریان زیادی از نقاط مختلف شهرستان و شهر‌های همجوار برای خرید نان مراجعه می‌کنند، بطوریکه فقط یکی از مشتری روزانه ۱۵۰۰ قرص نان تحویل می‌گیرد.

 

قیس کوتی، معاون خودکفایی و اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی خوزستان گفت: بیش از ۶۵ درصد حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی استان به توسعه اشتغال در روستا‌ها اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه پارسال موفق شدیم ۲۲ هزار طرح اشتغالزایی را در خوزستان اجرا کنیم، افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است امسال نیز ۳۰ طرح اشتغالزایی در استان اجرا شود.

 

همت بلند این بانوی کارآفرین علاوه بر اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی، سبب مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار