مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲۱ هزار و ۶۵ بیمه نامه در زیربخشهای کشاورزی استان، نظیر پرورش آبزیان، دام و طیور، محصولات باغی و زراعی و منابع طبیعی صادر و محصولات تولیدی آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۵۴۰۰۹۲
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد مبصری مقدم، مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تولید محصولات کشاورزی همواره با ریسک خطرات طبیعی همچون خشکسالی، کم‌آبی و سیلاب قراردارد و با توجه به اینکه عمده اشتغال مردم منطقه بطور مستقیم و غیر مستقیم وابسته به بخش کشاورزی است، ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه در این بخش اهمیت حیاتی دارد.

وی ادامه داد: بیمه محصولات کشاورزی به واسطه تاثیر آن در تقویت اقتصاد ملی، افزایش انگیزه دهقانان، کاهش خطرپذیری شغل کشاورزی، تضمین سرمایه کشاورزان و افزایش اعتماد به نفس و دلگرمی کشاورزان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه و از بین رفتن محصولشان اهمیت و تاثیر به سزایی دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: در اجرای برنامه کشت قراردادی محصول استراتژیک گندم با توجه به کم بارشی در سال گذشته حدود ۲ هزار ۳۷۸ بیمه نامه صادر شده است.

وی توسعه بیمه را به عنوان چتر حمایتی در توسعه اشتغالزایی، ارتقای تولید و درآمد اقتصادی برای بهره برداران و منطقه بسیار مهم دانست.

ارسال نظرات