خبرهای داغ:

رشد ۴۱ درصدی صید میگو در خوزستان

معاون آبزی‌پروری شیلات خوزستان گفت : وزن انفرادی میگوی صیدشده در استان نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۵۴۰۱۹۱
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مرتضی سوری با بیان اینکه امسال کشت میگو در بیش از ۶۰۳ هکتار از مزارع پرورشی خوزستان انجام شده است، گفت: تاکنون از مزارع پرورش میگو مجتمع چوئبده آبادان بیش از ۳۰ تن میگوی وانامی صید شده است.

وی با بیان اینکه میانگین وزن انفرادی میگوی صیدشده نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است، افزود: همچنین زمینه عرضه تولیداتی با کمیت و کیفیت مطلوب جهت ارائه به بازار‌های داخلی و صادرات فراهم شده است.

سوری درخصوص شیوع بیماری‌های میگو در برخی استان‌ها، بیان داشت: به واسطه کار‌های پیشگیرانه نظیر استفاده از مراکز نوزادگاهی میگو، افزایش نظارت و مراقبت‌های بهداشتی کارشناسان شیلات و دامپزشکی، دقت در فیلتراسیون آب مزارع پرورشی، بهبود مدیریت آب و غذادهی استخر‌ها و همچنین بهره‌گیری از دانش فنی کارشناسان و متخصصان داخلی در این عرصه، در ۲ سال اخیر موردی از بیماری‌های مسری نظیر لکه سفید و AHPND در استان مشاهده نشده است.

معاون آبزی‌پروری شیلات خوزستان با اشاره به قرارداشتن مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه، اضافه کرد: رشد تعداد مراکز تکثیر با ۳۳ درصد، مراکز نرسری با ۴۰ درصد و مزارع پرورشی با ۱۲ درصد در سال جاری بیانگر رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و ایجاد امنیت غذایی در منطقه خواهد بود

ارسال نظرات
پر بیننده ها