مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور:

حوزه های علمیه باید در جهت بسط و تقویت نظام به سهم خود کوشا باشند

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید در جهت بسط و تقویت نظام به سهم خود کوشا باشند، تصریح کرد: در پایان سال نیز حضور پرشوری در انتخابات خواهیم داشت و حوزه‌های علمیه که به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مادر نظام است در خلق آن بی‌تأثیر نیستند.
کد خبر: ۹۵۴۰۲۳۹
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی فاضل» در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان تهران که با حضور مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، اساتید حوزه و جمعی از طلاب خواهر امروز 29 شهریور در مصلی امام علی (ع) حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، گفت: در حالیکه رسول اکرم (ص) فرمودند: «اُطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَی اللَّحْدِ؛ از گهواره تا گور ، دانش بجویید» از طرفی در فرهنگی زندگی می کنیم که در آن تحصیل و کسب علم، تعطیل بردار نیست.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «طَلَبُ اَلْعِلْمِ فَرِیضَةٌ عَلَی کُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَةٍ، تحصیل علم و دانش بر هر مرد و زن مسلمان واجب و لازم است» بنابراین تحصیل جنسیت بردار نیست و کسب علم و دانش بر هر مرد و زن مسلمانی واجب و لازم است.

وی با بیان اینکه با تأسی بر نبی گرامی اسلام (ص) باید بتوانیم سال تحصیلی جدید را پرثمر برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: فقاهت و اجتهاد به برکت جمهوری اسلامی توانست عرصه‌ اجرا پیدا کند و علم تبدیل به عمل شود.

 

حوزه های علمیه باید در جهت بسط و تقویت نظام به سهم خود کوشا باشند

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه این وعده الهی است که هرکه در جهت یاری خدا قدم برداشت، خدا او را یاری خواهد کرد، تصریح کرد: در کلام وحی آمده است: «وَکانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنینَ یاری مؤمنان، همواره حقّی است بر عهده ما».

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به حضور پرشور مردم در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: ثمره دین و دیانت در اربعین حسینی رقم خورد.

 

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید در جهت بسط و تقویت نظام به سهم خود کوشا باشند، تصریح کرد: در پایان سال نیز حضور پرشوری در انتخابات خواهیم داشت و حوزه‌های علمیه که به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مادر نظام است در خلق آن بی‌تأثیر نیستند

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار