زنگ شکوفه‌ها با حضور وزیر در منطقه 10 نواخته شد؛

افتتاح سومین مجموعه تجهیزات دوام ویژه مدارس در مدرسه دخترانه زهرا مردانی

شهردار منطقه 10 از نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها توسط وزیر آموزش و پرورش و افتتاح سومین مجموعه تجهیزات دوام ویژه مدارس در مدرسه دخترانه زهرا مردانی آذری این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۰۲۴۸
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید جشن شکوفه ها امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریور) با حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰، فاطمه طوسی رئیس آموزش و پرورش منطقه، مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندای شهرداری تهران، شاهین مظفری سرپرست معاونت آموزش و مشارکت مردمی بحران شهر تهران، جمعی از مدیران شهری و خانواده معظم شهدا  در مدرسه دخترانه زهرا مردانی آذری برگزار شد.

مهدی اخ‌الصنایع با حضور در جمع کلاس اولی‌ها در مدرسه زهرا مردانی آذری آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان و اولیای این مدرسه تبریک گفت.

 

شهردار منطقه ۱۰ گفت: در سالهای گذشته با هدف واکنش سریع و به‌هنگام در برابر حوادث و کاهش خسارات جانی و مالی در مدرسه مجموعه تجهیزات دوام در دو مدرسه این منطقه نصب شد و امروز همزمان با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید سومین مجموعه تجهیزات دوام ویژه مدارس در مدرسه دخترانه زهرا مردانی آذری افتتاح شد.

اخ‌الصنایع با تأکید بر ارتقای آمادگی دانش‌آموزان، اولیا و معلمان در رویارویی با حوادث و سوانح احتمالی تصریح کرد: همزمان با بازگشایی مدارس، آموزش امدادونجات، خودامدادی و دگر امدادی و کمک‌های اولیه به‌طور جدی در دستورکار مدیریت شهری منطقه قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به وظایف شهرداری از جمله نگهداشت شهر، فضای سبز، نظافت و پاکسازی شهر، احداث پارک‌ها و غیره، خواستار مشارکت دانش آموزان در رعایت حفظ محیط زیست و نظافت شهر شد.

اهدای پنج هزار کوله نسیم مهربانی به دانش‌آموزان کم‌برخوردار

 

مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندای شهرداری تهران گفت: اداره کل آموزش‌های شهروندای در مناطق 22‌گانه شهرداری تهران برای طلیعه مهر ویژه برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته است.

وی افزود: آسفالت مدارس، نواختن زنگ مدارس و جشن بازگشایی مهر اولی‌ها در 124 ناحیه شهر تهران، برگزاری برنامه‎های گردشگری ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان بویژه دانشجویان تهران اولی همچنین در حوزه زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس، بازپیرایی فضای سبز، عمران و خدمات شهری و پاک‌سازی انهار و ترافیک نصب علائم راهنمایی و رانندگی و خط کش از جمله اقداماتی است که در راستای طرح استقبال از مهر انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌های شهروندای شهرداری تهران بیان کرد: در ماه مهر استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان از مترو و اتوبوس رایگان است.

امیری گفت: به همت مناطق 22‌گانه شهرداری تهران پنج هزار کوله تحت عنوان «نسیم مهربانی» تهیه شده و در اختیار دانش‌آموزان کم بضاعت قرار گرفته است.

 تجهیز 80 مدرسه و 30 مسجد در سطح تهران به مجموعه تجهیزات امدادونجات

شاهین مظفری سرپرست معاونت آموزش و مشارکت مردمی بحران شهر تهران با بیان اینکه خودامدادی و دگرامدادی دو رویکرد مهم سازمان مدیریت بحران شهر تهران است، گفت: هر سال بیش از 200 هزار شهروند با شعار «هر خانواده یک فرد آموزش دیده» و کمک هلال احمر و سازمان آتش‌نشانی در زمینه چگونگی مواجهه با بحران آموزش می‌بینند.

وی با تأکید بر اینکه ساعات اولیه پس از بحران خدمت دقیقی از دستگاه‌های امدادی برای شهروندان نخواهیم داشت، گفت: گروه‌های دوام تحت عنوان گروه‌های داوطلب واکنش اصطراری محله در مواقع بحران و در ساعات اولیه در کنار شهروندان هستند و به آنها کمک می‌کنند.

سرپرست معاونت آموزش و مشارکت مردمی بحران شهر تهران گفت: حدود 80 مدرسه و 30 مسجد در سطح تهران به مجموعه تجهیزات امدادونجات مجهز شدند و مقرر شده مدارس با ظرفیت بیش از 700 دانش آموز به این مجموعه دام تجهیز شوند.

در ادامه، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مجتمع آموزشی زهرا مردانی آذر توسط صحرایی وزیر آموزش و پرورش  به صدا درآمد.

 

در پایان این مراسم با اهدای شاخه‌های گل حضور دانش آموزان در جشن بازگشایی مدارس گرامی داشته شد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار