مراسم افتتاحیه اردوی علمی "راهیان پیشرفت" با حضور جمعی از مسئولین استان در پارک علم و فناوری شهرستان زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۰۲۶۶
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان در این مراسم ضمن تقدیر از همراهی مؤسسه نمکدان و پارک علم و فناوری استان، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات مختلفی به جامعه دانش‌آموزی ارائه می‌دهد، این خدمات از اهدای لوازم‌التحریر که ابتدایی‌ترین خدمت است، را شامل می‌شود تا فراهم کردن شرایط حضور دانش‌آموزان در بهترین مؤسسات آموزشی که هر ساله نتایج درخشانی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کمیته امداد، بحث مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است، گفت: اردوی «راهیان پیشرفت» از برنامه‌هایی است که ویژه دانش‌آموزان رشته‌های فنی سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: دوره اول اردوی راهیان پیشرفت، ماه گذشته با حضور ۹۵ دانش‌آموز دختر رشته‌های فنی به مدت دو روز برگزار شد که در آن، افراد با پارک علم و فناوری و همچنین شرکت‌های مختلف صنعتی آشنا شدند تا بتوانند درک روشن‌تری از آینده رشته خود داشته باشند.

وی اظهار کرد: برگزاری چنین اردوهایی برای آن است که نوجوانان بتوانند آموزش‌هایی را که در دبیرستان و هنرستان بصورت نظری آموخته‌اند، در میدان و بصورت عملیاتی نیز تجربه کنند و با علم و آگاهی ویژه، وارد میدان شوند.

رضا شریفی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: نسل جدید باید در جریان پیشرفت‌ها و افتخارآفرینی‌های این مرز و بوم قرار گیرند تا تحت تأثیر القائات منفی دشمنان قرار نگیرند.

وی افزود: اجرای چنین برنامه‌هایی، باطل‌السحر عملیات روانی دشمن است؛ دشمنی که تلاش می‌کند تا القا کند ما عقب‌مانده هستیم، اما علی‌رغم سیاه نمایی‌هایی که می‌شود، جوانان ما نشان داده‌اند که "می‌توانند".

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه ما در معرض حملات و عملیات ترکیبی هستیم تا نشان دهند ما نمی‌توانیم، گفت: مهمترین مولفه قدرت یک حکومت، نیروی انسانی مبتکر، متخصص و با انگیزه است، بنابراین باید امید و انگیزه را در میان این نسل، ترویج داد.

وی خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: آینده در دستان شما نوجوانان این سرزمین است؛ قدر خود را بدانید؛ بدانید که در چه نقطه‌ای ایستاده‌اید؛ گذشته، حال و آینده را بشناسید.

شریفی افزود: شما نسل جوان باید استان را به آن جایگاهی که شایستگی آن را دارد، برسانید؛ چرا همیشه استان "محروم" نامیده شود، در حالی که موقعیت بی نظیر و ظرفیت فراوان دارد.

محمدنبی شیهکی‌، رئیس پارک علم و فناوری استان نیز در این مراسم گفت: امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که باید به سمت توانمندسازی حرکت کرد و نسلی با امید را پرورش داد.

وی افزود: متاسفانه نوع نگاه مجموعه آموزشی ما، چه در مدارس و چه دانشگاه، نگاه خلاقانه نبوده است، در حالی که عرصه زندگی بسیار پر تلاطم و نیازمند نگاه خلاق است.

رئیس پارک علم و فناوری استان بیان کرد: هوش جمعی عنصر مهمی در توسعه است، اما در هیچ جا آموزش داده نمی‌شود، نه در دانشگاه و نه در محیط آموزش و پرورش، آموزش داده نمی‌شود و این خلأها در ساختار نظام آموزشی ما، پررنگ است.

وی با بیان اینکه تنها کسانی موفق می‌شوند که خود را فراتر از ساختار نظام آموزشی، رشد دهند، اظهار کرد: آموزش مهارت اهمیت بالایی دارد و هر دانش آموز ما باید یک نیروی ماهر و توانمند باشد و چرخ اقتصاد استان نیز بدون تردید، نیازمند نیروهای خلاق و ماهر است.

اردوی علمی "راهیان پیشرفت" ویژه پسران رشته‌های فنی دوره متوسطه دوم سطح استان است که در آن، افراد طی دو روز، از بخش‌های مختلف صنعتی مرکز استان بازدید می‌کنند.

ارسال نظرات