سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق با فرماندار زاهدان دیدار کرد،

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: با توجه به تقاضا و استقبال زیاد شهروندان خاشی و زاهدانی از قطار خاش به زاهدان و برعکس پیگیر افزایش ظرفیت این قطار هستیم تا کمیت خدمات دهی به مسافران مسیر ریلی افزایش دهیم.
کد خبر: ۹۵۴۰۲۷۲
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حمید بهادری ظهر امروز در نشست هم اندیشی با فرماندار زاهدان با محوریت توسعه راه آهن، اظهار داشت: از ظرفیت قطار زاهدان به خاش برای جابه جایی زائران اربعین حسینی(ع) بهره بردیم، افزایش ظرفیت قطار مذکور بی تردید سهم حمل و نقل ریلی را در جابه جایی مسافر ارتقا خواهد داد.

وی ضمن اشاره به اینکه مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل ریلی نسبت به ناوگان جاده ای یک هفتم است، بیان کرد: راه اندازی قطار زاهدان به خاش علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت، باعث کاهش سوانح و ترافیک جاده ای شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان حمل بار توسط ناوگان باری راه آهن جنوبشرق شرایط ارتقا زیرساخت ها و امکانات را برای ما مهیا میکند، ادامه داد: حمل کالا توسط راه آهن بسیار مقرون به صرفه است و با توجه به نگاه خاص مدیرعامل راه آهن نسیت به سیستان و بلوچستان، تعرفه واگن ها باری کاهش قابل توجهی داشته، بنابراین انتظار می‌رود شرایطی برای کاهش تعرفه های گمرکی فراهم شود تا امکان جذب کالاهای ریل پسند را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: بازسازی مسیر راه آهن زاهدان به میرجاوه و توسعه صنعت ریلی سیستان و بلوچستان باعث تغییر نگاه مقامات راه آهن پاکستان برای افزایش تبادلات ریلی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اهالی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین خدمات هستند، با تکمیل شبکه ریلی استان و اتصال کریدور ریلی چابهار_ میلک _ سرخس روند توسعه استان سرعت بیشتری به خود می‌گیرد و این مهم موجب افزایش اشتغال و اشاعه امید خواهد شد‌.

بهادری تاکید کرد: حمایت مدیران استانی و شهرستانی به ویژه استاندار و فرماندار محترم برای مجموعه راه آهن جهت رسیدن به نتایج مطلوب در راستای اهداف توسعه صنعت ریلی و افزایش کیفیت ارائه خدمات به شهروندان ضروری است.

ابوذر مهدی نخعی در این نشست اظهار کرد: توسعه راه آهن سیستان و بلوچستان از ابتدا مورد توجه ما بوده، بنابراین هم افزایی سازمان ها و استفاده از هر امکانی برای تسهیل در امر توسعه صنعت ریلی ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: بازسازی و نرمال کردن راه آهن زاهدان به میرجاوه در امر توسعه ترانزیت بسیار مهم است.

نخعی گفت: به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه استان به ویژه راه آهن مشوق های مناسبی برای ورود هلدینگ های سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان است که باید به آن توجه شود.

فرماندار شهرستان زاهدان عنوان کرد: اتصال بنادر چابهار به شبکه راه آهن سراسری با توجه به طرح توسعه سواحل مکران و ضرورت وجود ناوگان مناسب برای حمل کالاهای بندری اهمیت زیادی دارد.

وی تاکید کرد: افزایش نقش آفرینی راه آهن جنوبشرق در زمینه جابه جایی زائران اربعین به ویژه زائران پاکستانی برای سال آينده ضروريست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار