رئیس پارک علم و فناوری ایلام گفت: ۱۴۵ محصول فناورانه و ۴۰ محصول دانش‌بنیان از اول دولت سیزدهم تاکنون تولید شده است.
کد خبر: ۹۵۴۰۳۱۱
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
40 محصول دانش بنیان در ایلام تولید شد

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا ولی‌زاده رئیس پارک علم و فناوری ایلام صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به بخشی از عملکرد مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از اول دولت سیزدهم تاکنون ۱۱۱ اختراع ملی ثبت شده است.

 

 وی با بیان اینکه ۱۴۵ محصول فناورانه و ۴۰ محصول دانش‌بنیان در این مدت تولید شده، افزود: طی این اقدام برای ۱۸۷۹ نفر اشتغال‌زایی انجام شده است.

 

 رئیس پارک علم و فناوری ایلام، گفت: در این بازه زمانی ۱۱۷ واحد فناور پذیرش و ۲۴ شرکت دانش‌بنیان احداث شده است.

 

 وی ادامه داد: ۳۰ هکتار از زمین‌های دانشگاه ایلام به پارک ایلام در قالب توافق‌نامه واگذاری با حضور رؤسای دانشگاه و پارک ایلام و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسیده و مقدمات رسمی واگذاری و دریافت سند انجام شده است.

 

 ولی‌زاده تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی پارک علم و فناوری جهت راه‌اندازی تکمیل و تجهیز مجتمع‌های فناوری و نوآوری پارک ایلام که از سال ۱۴۰۰ متوقف شده بود آغاز به کار شده و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

 رئیس پارک علم و فناوری ایلام تصریح کرد: هدف ما گسترش فناوری در استان است که در نهایت در راستای آن اشتغال هم انجام می‌شود.

 

 وی ادامه داد: از سال ۹۴ تا پایان ۱۴۰۱، ۱۱ میلیارد تومان حمایت مالی توسط پارک علم و فناوری از هسته‌ها و شرکت‌ها انجام شده است.

 

 وی با بیان اینکه همچنین در این مدت شرکت‌ها ۴۶۳ میلیارد تومان فروش و ۳۸۸ هزار دلار صادرات انجام داده‌اند، گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۱۴۶۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و هسته‌های فناور مشغول به کار بوده‌اند.

ارسال نظرات