مراسم جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز همراه با یادواره شهدای کارمند میبد در سالن فرمانداری با حضور کارمندان، بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۰۴۷۵
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد؛ سردار میرحسینی از فرماندهان و جانبازان دفاع مقدس در این مراسم که از سوی بسیج کارمندی ناحیه مقاومت بسیج میبد و فرمانداری برگزار گردید، اظهار کرد: به فرموده امام راحل جنگ علی رغم خرابی‌هایی که داشت برای ما نعمت بود. جهان دید ایران چگونه در برابر قدرت‌های بزرگ شرق و غرب ایستادگی کرد.
وی تصریح کرد: مقاومت نیرو‌های ما در دفاع مقدس هیمنه و ابهت شرق و غرب را شکست، خود باوری پیدا کردیم و روی پای خود ایستادیم. نتیجه دفاع مقدس شکل گرفتن نیروی مقاومت است که امروز در برابر اسرائیل و آمریکا ایستاده‌است.
سرهنگ پاسدار سید مصطفی آقایی نیز با گرامیداشت هفت دفاع مقدس، مراسم‌های جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز همراه با یادواره شهدای کارمند، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهداء، باتوق فرهنگی روی خط اقتدار، رزمایش رهروان شهدا، پاتوق فرهنگی همراه با افتتاح کافه شهداء، همایش به رسم زینب، رزمایش کمک‌های مومنانه وتجمع جوانان در راستای گام دوم انقلاب با عنوان همایش فتح قله‌های علم را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در میبد برشمرد.
همچنین به نقل از روابط عمومی فرمانداری میبد فرماندار میبد در این مراسم با بیان اینکه خاطرات شما ایثارگران باید از دل و ذهن شما به نسل جدید منتقل شود، گفت: با ایستادگی رزمندگان اسلام دردفاع مقدس درتاریخ ایران حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیافتاد.
سید جمال سجادی پور افزود: امروز از لحاظ نیروی زمینی دریایی و هوایی دراوج قرار داریم. با افتخاراتی که در حوزه هوافضا و پهپادی شکل گرفته است دیگر از قدرت هوایی امریکا و گزینه‌های نظامی خبری نیست و ایران را با آغوش باز در سازمان‌های بین المللی می‌پذیرند.
وی اظهارداشت: ما انقلابمان را درجنگ صادر کردیم و گستره جبهه مقاومت در منطقه افتخاری است که به برکت ایستادگی و خون شهداء درهشت سال دفاع مقدس به دست آمده است.
سجادی پور گفت: دشمن داعش را در سوریه و عراق ایجاد کرد، اما نتیجه نگرفت و امروز یمن با سیر تحول، قدرتی مستحکم برای جبهه مقاومت است.
فرماندار میبد تصریح کرد: امروز نباید خاطرات شما ایثارگران و جانبازان در دل و ذهن شما بماند بلکه باید به نسل نوجوان و جوان این خاطرات و فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی را منتقل کرد.
وی گفت: امروز به فضل خدا شعار راه قدس از کربلا می‌گذرد محقق شده است و به وسیله سردار دل‌ها به یک حرکت بین المللی تبدیل شده است که امسال شاهد بودیم؛ بالای ۲۲ میلیون نفر از کشور‌های سراسر عالم درراهپیمایی اربعین حسین شرکت داشتند و این حرکت و همبستگی و تمرینی است برای رساندن پرچم اسلام به دست حضرت، ولی عصر (عج) که اسرائیل از آن حراس دارد.
فرماندار میبد افزود: دشمن با هجمه‌های فرهنگی خانواده، ولایت و نقاط قوت ما را هدف گرفته است، اما در سالگرد اغتشاشات، کشور با قدرت از آن عبور کرد.
سجادی پور تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که ما از جوانان خود غفلت کردیم و باید با تولید محتوا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت آن‌ها را از آسیب‌ها دور کنیم.
وی گفت: ما به قله نزدیک هستیم و درمسائل اقتصادی، نظامی و بخش‌های دیگر، تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان را که اقتصاد و معیشت و سفره مردم را هدف گرفته اند تا از نظام جدا کنند عبور خواهیم کرد و افول مرجعیت دلار شاهد افول قدرت غرب و ظهور قدرت درشرق خواهیم بود.
گفتنی است میبد چهار شهید کارمند دارد.
شهید محمدعلی درویشی محمودآبادی پنجم مهر ۱۳۲۳، در محله محمودآباد از توابع شهرستان میبد به دنیا آمد. پدرش عباس، کشاورز بود و مادرش زهرا نام داشت. کارمند شهرداری میبد بود. ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و یک دختر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهاردهم مرداد ۱۳۶۲، با سمت آرپی‌جی‌زن در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.
شهید سیداحمد جواهری میبدی بیست و نهم تیر ۱۳۳۸ در شهرستان میبد به دنیا آمد. پدرش سیدمحمدرضا، کارگر بود و مادرش کلثوم نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. کارمند بهداری بود. سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هفتم خرداد ۱۳۶۵، با سمت امدادگر در فکه توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به کمر، شهید شد. مزار او در روضه رضوان زادگاهش واقع است.
شهید علی اکبر عسکری اشکذری یکم تیر ۱۳۲۶ در شهرستان اشکذر به دنیا آمد. پدرش جواد، کشاورز بود و مادرش بی­ بی ­فاطمه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند مخابرات بود. ازدواج کرد و صاحب سه پسر و یک دختر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم فروردین ۱۳۶۵، با سمت تک‌تیرانداز در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به کتف، شهید شد. مزار او در روضه الشهدای زادگاهش واقع است.
شهید سیدرضا میرباقری فیروزآبادی بخشدار میبد دهم شهریور ۱۳۲۹ در روستای فیروزآباد از توابع شهرستان اشکذر به دنیا آمد. پدرش سیدحسین، کشاورز بود و مادرش شهربانو بیگم نام داشت. تا پایان دوره کارشناسی درس خواند. بخشدار شهرستان میبد بود. ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. یازدهم آبان ۱۳۶۱، با سمت مسئول تبلیغات گردان در عین خوش توسط نیرو‌های عراقی بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش آن به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

ارسال نظرات