خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: وحدت مردم از مهمترین ارکان پیروزی انقلاب و استحکام آن است.
کد خبر: ۹۵۴۰۸۱۵
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

وحدت مردم از مهمترین ارکان پیروزی انقلاب و استحکام آن استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر اظهار کرد: طی ۲۰۰ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر جنگی که بر ملت ایران تحمیل شد بخشی از کشور با انعقاد معاهده‌هایی جدا و موجب غصه و خار چشم مردم می‌شد.
او با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران واگذار نشد، تصریح کرد: وطن دوستی و تعصب به تمامیت ارضی حق هر ملت است.
امینی با بیان اینکه ایران در دفاع مقدس در کنار مظلومیت، از بسیاری مسایل عادی و مادی محروم بود اظهار کرد: شهامت، شجاعت، غیرت، وطن پرستی و تعصب به تمامیت ارضی از دستاورد‌های بزرگ جنگ تحمیلی است که باید برای آیندگان به ویژه جوانان تبیین شود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه دفاع مقدس برگرفته از یک جنگ تحمیلی بود، ابراز کرد: این جنگ از ناحیه استکبار شرق، غرب و کشور‌های مرتجع به انقلاب نوپای ایران تحمیل شد.
او به رهنمود‌های ۲ روز پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از دستاورد‌های مهم دفاع مقدس، شکوفایی استعداد‌های هزاران جوان ایرانی در رشته‌های مختلف بود.
امینی، ایمن‌سازی ایران در مقابل تهدید‌های دشمنان را از برکت‌های دفاع مقدس برشمرد و افزود: ظهور قدرت و ایجاد ظرفیت برای پیشرفت، گسترش مرز‌های غیر جغرافیایی از جمله فکری و اعتقادی در کشور‌های یمن، لبنان و افغانستان، ایجاد مفهوم جهانی مقاومت و ظهور تحکیم اعتماد به نفس از دیگر دستاورد‌های مهم دفاع مقدس است.
او ادامه داد: عده‌ای بعد از جنگ تحمیلی تا به امروز و در آینده می‌خواهند این دستاورد‌های خوب و مهم را با شبهه‌افکنی، لجن‌پراکنی و انواع تحلیل‌های نادرست زیر سئوال ببرند.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور به آمریکا اشاره کرد و گفت: سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل متحد بیان مواضع ملت ایران بود.
امینی با بیان اینکه دفاع جانانه رییس جمهور از قرآن به دلیل شرایط زمانی اقدام بسیار ارزشمندی بود، ابراز کرد: بلند کردن قرآن کریم توسط آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل متحد، وقتی که کشور‌های غربی به این کتاب مقدس بی‌مهری کردند، ستودنی و قابل تقدیر است.
امام جمعه شاهرود به گسترش روابط ایران با کشور‌های دنیا به ویژه همسایگان اشاره کرد و گفت: ارتباط با کشور‌های دیگر ثابت کرد ملت و انقلاب اسلامی ایران هرگز منزوی نخواهند شد؛ این در حالی است که امروزه شاهد منزوی شدن رژیم کودک‌کش صهیونیستی در دنیا هستیم.
او به بازگشایی مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: جوانان، نوجوانان، معلمان و استادان باید مراقبت کنند تا مانند سال گذشته دشمنان نتوانند از این نسل سوء استفاده کنند و تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.
امینی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت اشاره کرد و گفت: تفرقه بین مردم از جمله مذاهب شیعه و سنی، قومیت‌ها و جنسیت‌ها از اهداف اغتشاشات اخیر بود.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: وحدت مردم از مهمترین ارکان پیروزی انقلاب و استحکام آن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار