امام جمعه هرات در خطبه های این هفته نماز هفته دفاع مقدس را بهانه ای برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا دانست و بر لزوم قدردانی از ایشان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۴۰۸۱۶
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

 

امام جمعه هرات در خطبه های این هفته نماز هفته دفاع مقدس را بهانه ای برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا دانست و بر لزوم قدردانی از ایشان تاکید کرد.نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین رضازاده برگزار شد.
وی در ابتدای خطبه های اول نماز مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه پیام ارزشمند نماز جمعه را دعوت به تقوا دانست و به بیان فرمایشی از امام رضا علیه السلام در خصوص اهمیت تقوا اشاره کرد و به بیان دلایل و لزوم داشتن تقوا پرداخت.
حجه الاسلام والمسلمین رضازاده در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام بهترین راه شناخت یک فرد در زندگی فردی و اجتماعی اش را کلام آن فرد دانست و به بیان روایاتی در خصوص شرایط و خصوصیات بندگان خدا پرداخت.

خطیب نماز جمعه این هفته هرات در ابتدای خطبه های دوم مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و به بیان اهمیت نماز جمعه در آیات و روایات پرداخت.
وی در ادامه با بیان اهمیت برگزاری مجالس مختلف برای ائمه در شهرستان خاتم به برگزاری روضه های خانگی تاکید کرد.
وی در ادامه هفته دفاع مقدس را بهانه ای برای پاسداشت مقام شامخ شهدایی دانست که جان خود را فدا کردند، ما جلوه های مبارزه با استکبار را در دوران جنگ تحمیلی دیدیم، شهدا در دوران جنگ تحمیلی زندگی و هستی خود را فدای ایران اسلامی کردند و امروز باید قدردان خون مطهر شهدا و رشادت رزمندگان و جانبازان باشیم.
وی با اشاره به فعالیت های داعش در منطقه به امنیت امروز ایران اشاره کرد و خاطر نشان کرد دوران دفاع مقدس ثابت کرد مقاومت در مقابل استعمار نتیجه بخش است نه لبخند به روی دشمن و این درسی از شهداست.
این شکوه و عظمت نتیجه مقاومت است که ترس را در اندام دشمنان ایران انداخته است.
وی در ادامه با اشاره به اهداف دشمن در فضای مجازی و هدف قرار دادن نهاد مقدس خانواده از سوی آنان، به وظایف مهم خانواده در قبال فرزندان اشاره کرد و به توجه ویژه به نهاد مقدس خانواده تاکید کرد.
وی متولیان فرهنگی جامعه را نیز در قبال خانواده ها مسوول دانست.
وی در ادامه افزود : در جبهه علیه دشمن دست در دست هم و حفظ اتحاد عامل موفقیت است، خطاب به دشمنان این مرز و بوم گفت :
شهرستان خاتم با ریشه مذهبی خود و مردمان زحمت کش جای منافقان نخواهد بود.
اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید به لزوم دقت ویژه در تربیت اهل بیتی و تفکر اسلام ناب در سطح مدارس تاکید کرد.



ارسال نظرات