خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه منطقه سید شهدا نیروی زمینی سپاه:

دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ کشور ایران است

کد خبر: ۹۵۴۰۹۵۱
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان: سرتیپ پاسدار جواد استکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ کشور ایران است که به رهبری امام خمینی(ره) و استقامت شهدا و ایثارگران رقم خورد.

وی با بیان اینکه دشمن از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بحران‌های زیادی برای تجزیه کشور علیه ملت‌ مسلمان ایران رقم زد افزود: استکبار جهانی به رهبری آمریکا وقتی فردی مانند صدام تربیت کرد او را در عراق به قدرت رساند و جنگ عظیمی را با استفاده از آن انسان خونخوار به ما تحمیل کرد. 

فرمانده قرارگاه منطقه سید شهدا نیروی زمینی سپاه با اشاره به سخنان اما خمینی( ره) یاد آور شد : ما نه اهل تجاوز بودیم و نه آغاز کننده جنگ بلکه دشمن جنگ را به  ما تحمیل کرد و ما در مقام دفاع قرار  گرفتیم. 

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه جنگ خسارات زیادی را به زیر ساخت ها،  نیروی انساني و توسعه ی یک کشور  تحمیل می‌کند و تمام شرایط یک کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد تاکید کرد: اما دشمنان ما را مجبور کردند که در یک جنگ نابرابر تحمیلی، از کشور، ارزش‌ها، دین و ناموس خود دفاع کنیم. 

سرتیپ پاسدار جواد استکی یاد آور شد: برآورد صدام در آغاز جنگ این بود که ایران را یک هفته‌ای فتح خواهد کرد و این برآورد هم به ظواهر مادی طبیعی بود چون در کشور ما تازه انقلاب شده بود، ارتش انسجام خود را ازدست داده بود، سپاه بسیج تازه تشکیل شده بودند، بحران های مختلف کشور را فرا گرفته بود و مناقشات سیاسی زیادی در کشور وجود داشت. 

وی افزود: اما دشمن در شرایطی که حذب بعث سیطره کامل بر عراق پیدا کرده بود ، غرب و شرق با پول کشور های مرتجع منطقه تجهیزات مختلفی به او هدیه داده بودند  و استکبار جهانی پشتیبانی سیاسی استکبار  تمام و کمالی از او داشت و داشتن ۴۰۰ هزار نیروی نظامی حمله را علیه ما آغاز کرد . 

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: آنچه که صدام و استکبار جهانی از در برآورد خود به اشتباه انداخت این بود آنها درک درستی از ملت ایران و رهبری امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را نداشتند 

فرمانده قرارگاه منطقه سید شهدا نیروی زمینی سپاه افزود: نقش امام به عنوان فرمانده تعیین کننده بود، امام راحل (ره) در روز اول حمله صدام به ما فرمود یک دزدی آمده  سنگی انداخته و فرار کرده و آرامش را به جامعه تزریق کرد. 

سرتیپ پاسدار جواد استکی خاطر نشان کرد: اگر چه امام عارف، فقیه، فیلسوف، و سیاست مدار بود اما از لحاظ نظامی هم نظریه پرداز بود و کسی که جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد ایشان بود که با آموزه های دینی و اعتقادی مکتب جهادی اسلام را تدوین کرد. 

وی یادآور شد بعد از مقاومت جانانه ۳۴ روزه مردم و سقوط خرمشهر، آبادان در محاصره قرار گرفت امام خمینی( ره) دستور داد که باید حصر  آبادان شکسته شود و این از درک بالای ایشان از امور نظامی بود چون اگر آبادان اشغال می شد بیرون کردن دشمن از کشور بسیار مشکل می شد اما بعد از شکست حسر آبادان عملیات ها یکی پس از دیگری شکل گرفت و دشمن را از کشور بیرون و او را در خاک خودش مجازات کردیم .

استکی گفت: کشوری که قرار بود هشت روزه به صورت کامل اشغال بشود هشت سال مقاومت کرد و دشمن را سر جای خود نشاند و برای ملت های مستضعف جهان الگو شد. و با توکل به خدای متعال، توسل به اهلبیت علیهم السلام، استقامت و حضور مردم در کنار پیروی از رهبری امام راحل( ره) و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به قله ها نزدیک شده است. 

فرمانده قرارگاه منطقه سید شهدا نیروی زمینی سپاه در پایان تاکید کرد: نقش مردم و یگان های مختلف نظامی از ارتش، سپاه و بسیج استان اصفهان نقش بی بدیل و بارزی در دوران دفاع مقدس است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار