خبرهای داغ:

از دیروز تا به امروز روایتی از رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس که اکنون خادم شهداست

گفت وگو ویژه خبری خبرگزاری بسیج بهبهان با رزمنده و ایثارگرحاج امیر مهربان جانباز شیمیایی که اکنون مسئول کمیته خادمین شهدا شهرستان بهبهان است، صورت گرفت.
کد خبر: ۹۵۴۱۲۴۶
|
۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج بهبهان: گفت وگو ویژه خبری سید رضا سادات پور خبرنگار خبرگزاری بسیج با حاج امیر مهربان به مناسبت هفته دفاع مقدس را در ادامه می خوانید؛

نگاهی کوتاه به زندگی حاج امیر مهربان؛ 

متولد شهرستان بهبهان،جانباز شیمیایی، رزمنده و ایثارگر، ۵ سال توفیق خدمت و مبارزه در جبهه های نبرد حق علیه باطل،

اما کار او هنوز تمام نشده، خدمت به شهدا و خادمی همرزمان شهیدش را انجام می دهد.

 

_چگونه وارد بسیج و به جبهه اعزام شده اید؟

سال ۱۳۶۰ با سن ۱۲ سالگی و با معرفی بنده به سازمان بسیج توسط شهید محمد پاپی وارد بسیج شده و در اواخر سال ۱۳۶۲ اعزام به دوره آموزشی پیش از حضور در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس. و بعد از گذراندن دوره آموزشی از سال ۱۳۶۳ الی ۱۳۶۷ به مناطق عملیاتی اعزام و در عملیات هایی همچون بدر، والفجر۸،کربلا ۱ ،۵،۴ ،مهران،والفجر۱۰،بیت المقدس ۷ ، نصر۴ و ... حضور داشته ام .

درسال ۱۳۶۶ بصورت پاسدار افتخاری جذب، و به خدمت در سپاه استان خوزستان در آمده ام .

 

_کار خادمی شما از چه زمانی شروع شده است؟

اردیبهشت سال ۱۴۰۱ حسب تکلیف فرماندهی محترم سپاه ناحیه بهبهان، مسئولیت کمیته خادمین شهدا بهبهان را بر عهده گرفتم . اما کار خادمی من دقیقا بعد از پایان جنگ شروع شد ، که با برگزاری یادواره ها ، گرامیداشت های شهدا در مساجد و پایگاه های بسیج خدمت نموده ام. 

در سال ۱۳۷۷ بر آن شدم که با تعدادی از رفقا و جوانان شهدائی هیئت مرآت الشهدا بهبهان را راه اندازی کنم و پس از راه اندازی هیئت مرآت الشهدا که به مدت ۲۵ سال تا کنون میباشد هر هفته با خانواده معظم یک شهید دیدار می نمائیم و در کنار این دیدار ها به جمع آوری خاطرات شهدا از زبان خانواده شهید و همرزمانش مشغول میباشیم و آنان را بصورت مکتوب و فیلم صوت در آورده ایم . علاوه بر تاسیس هیئت مرآت الشهدا، هئیت حضرت قاسم بن الحسن (ع) و پایگاه مسجد النبی (ص) را تاسیس نموده ام تا ادامه دهنده را شهدا باشیم .

 

_ اعتقادتون نسبت به شهادت را برای نسل جوان بیان کنید ؟

اعتقادم این است دَر باغ شهادت باز است و اگر چه قسمت نبود در زمان جنگ به مقام شهادت برسم شاید تکلیفی دیگر از سوی همرزمانم بر گردن من است که رابط بین شهدا و نسل های بعد باشم تا یاد و خاطره آنها را زنده نگه دارم .

 

_چه آرزویی دارید ؟

 آرزویم جدای از اینکه روزی به همرزمان شهیدم بپیوندم اما آرزویم سروسامان دادن به گلزار شهدا بهبهان است و از خدا می خواهم عمری و توانی به من بدهد تا این کار را به سرانجام برسانم.

والسلام

ارسال نظرات
آخرین اخبار