زنگ آغاز سال تحصیلی در «دیلم» نواخته شد

آئین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مقاومت و ایثار همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان در هنرستان فنی و حرفه‌ای ولی‌عصر (عج) شهرستان دیلم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۱۲۶۲
|
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

بنا به گزارش خبرنگار بسیج از دیلم ، محمد اسدی در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار داشت: تقارن آغاز مهر و مهربانی با روزهای سخت مقاومت فرصت مناسبی است تا با آنچه که شهدای عزیز برای ما به ارمغان گذاشتند آشنا شویم و بتوانیم خودمان را با آن آموزه‌ها وفق دهیم.

فرماندار دیلم‌گفت: صدام با خیالات واهی و با حمایت استکبار جهانی با صدها لشکر به میهن اسلامی ما حمله کرد ولی فرزندان تربیت یافته در فرهنگ عاشورا و فرزندان امام راحل (ره) از جمله ۳۵ هزار دانش آموز با تقدیم خون خود و آبیاری شجره طیبه انقلاب این توطئه استکبار جهانی را خنثی کردند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در رشد و توسعه هر جامعه‌ای در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقش حساسی دارد و فرزندان این مرز و بوم باید با تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش به این نقش مهم آموزش و پرورش جامه عمل بپوشانند.

اسدی بیان داشت: آموزش و پرورش یکی از اثرگذارترین نهادهای اجتماعی است که جامعه را متحول می‌سازد و به سوی سرچشمه‌های پیشرفت و تعالی رهنمون می‌سازد.

وی افزود: در حقیقت نظام تعلیم و تربیت زیربنای توسعه و تحولات اجتماعی است چراکه مهم‌ترین رسالت آن تربیت نسلی متفکر، مستقل، پرسشگر، خلاق و در عین حال متعهد به آداب و ارزش‌های اسلامی است.

ارسال نظرات