به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس سرگرد پاسدار هادی حفیظی فرمانده سپاه شهرستان قدس پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی این شهرستان در سخنانی نقش شهدای گرانقدر در تاریخ را ویژه و اثرگذار دانست و گفت: انقلاب اسلامی بعد از جریان دفاع مقدس تثبیت شد .
کد خبر: ۹۵۴۱۳۸۵
|
۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛  سرگرد پاسدار هادی حفیظی ضمن اشاره به نفس حرکت شهدای دفاع مقدس و اهمیت اقدامی که آنها در آن دوران تاریخ ساز انجام دادند بیان کرد : اگر این شهدای عزیز در آن عصر به موقع از تمامیت ارضی ، استقلال کشور و هویت ملت ایران دفاع نمی‌کردند، امروز در این شرایط قرار نداشتیم ، نقش این شهدای گرانقدر یک نقش ویژه و اثرگذار در تاریخ است ، در واقع می‌توان گفت که انقلاب اسلامی بعد از جریان دفاع مقدس تثبیت شد . اندیشه اسلام ناب به واسطه حرکت ۸ ساله دفاع مقدس در کشور نهادینه شد و تا امروز شاهد ثمره اش هستیم .

 حفیظی خاطرنشان کرد : به وصیت نامه های شهدا که می‌نگریم سرشار از معارف بلند الهی و انقلابی ، تاکید بر ولایت و توکل به خدا برای رسیدن به رضای الهی است . این وصیت نامه ها برای حرکت نسل های بعدی انقلاب به مانند یک سند تاریخی باقی ماند . دفاع مقدسی که به واسطه یک تهدید بیرونی در کشور به وجود آمد و اثبات کرد که ما توانایی داریم در مقابل قدرت‌های بزرگ دنیا بایستیم و گفتمان اسلامی را مطرح کنیم ‌. هسته های مقاومتی که امروز در سطح منطقه و دنیا می‌بینیم محصول گفتمان انقلاب اسلامی و الگوی دفاع مقدسی است  که ایثارگران ، جانبازان ، شهدا و خانواده شهدا در عالم خلق کردند و امروز به عنوان الگو در دنیا می درخشد .

 فرمانده سپاه شهرستان قدس تبدیل کردن تهدید ها به فرصت را اصلی ترین هنر انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی دانست و تشریح کرد : روحیه ایثار و از خود گذشتگی به واسطه فرهنگ دفاع مقدس در کشور به وجود آمد و نهادینه شد . جوانان ما همه چیزشان را در کف دستشان گرفتند و برای اسلام ، انقلاب و مردم فدا کردند . در ایام دفاع تمام آحاد مردم ، همدل با آن افرادی هستند که در خط مقدم جبهه ها مبارزه می‌کنند ‌، این همبستگی ملی یکی از شاخصه های قدرت هر ملت است . تنها راه برون رفت از همه مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد چه در حوزه اقتصادی و چه در سایر بخش ها بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس است . اگر طبق آن الگو با ایثار ، اخلاص ، عزم راسخ و توکل بر خدا در جهت حل مشکلات حرکت کنیم هیچ مشکلی در مقابل این ملت باقی نمی ماند . 

 فرمانده سپاه ناحیه حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان قدس در پایان سخنان خود تاکید کرد : در ایام اخیر دشمن برای ایجاد نا امنی ، فتنه و آشوب در کشور تلاش کرد اما روسیاه شد زیرا ملت ایران ثابت کردند که پای کار اسلام و انقلاب مانده اند . دشمنانی که سالها با تبلیغ ، سرمایه گذاری و تشکیل ائتلاف در تلاش بودند تا ملت ایران را به زانو در بیاورند بار دیگر تو دهنی بزرگی از مردم فهیم ایران خوردند .

 

 خبرنگار : پریسا کسائی

ارسال نظرات