معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: دوران سرنوشت‌ساز هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان دوره آموزش برای آموختن الفبای پیشرفت، ترقی و سربلندی نظام اسلامی ایران است.
کد خبر: ۹۵۴۱۸۲۶
|
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت‌حیدریه، سیدهادی طباطبایی در آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت که به‌صورت نمادین در هنرستان فنی حرفه‌ای علامه طباطبایی تربت‌حیدریه برگزار شد اظهار کرد: دوران طلایی دفاع مقدس همچنین از این لحاظ برای شما دانش‌آموزان باید مهم باشد که بدانید تعداد شهدای دانش‌آموز ما ۳۸ هزار نفر بوده است و این بدان معناست که مدیریت جنگ در دست جوانان بود.

وی از دوران سرنوشت‌ساز هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان دوره آموزش برای آموختن الفبای پیشرفت، ترقی و سربلندی نظام اسلامی ایران یادکرد و افزود: گواه این ادعا پیشرفت کنونی کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و فناوری است.

طباطبایی ادامه داد: در طول ادوار مختلف تاریخ، جنگ‌هایی زیادی با دولت‌های استعماری نظیر روس و انگلیس داشتیم که در همه آنها شکست خوردیم و دلیل عمده این شکست‌ها آن بود که حاکمان ما در آن دوران به توان مردم متکی نبودند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در دوران دفاع مقدس تنها با کشور عراق درگیر جنگ نبودیم، بله به تعبیری با تمام کشورهای حامی رژیم بعث می‌جنگیدیم و لذا اگر بگوییم در جنگی جهانی پیروز شدیم، حرف بی راهی نزده‌ایم.

طباطبایی افزود: درحالی‌که خاطرات و یادداشت‌های برادران و پدران ما گواه آن است که در آن زمان حتی فشنگ تفنگ‌هایمان را هم باید از خارج وارد می‌کردیم، اما امروز پیشرفت و سربلندی ایران را نه با عهد پهلوی که با کل جهان باید مقایسه کرد.

وی اضافه کرد: درحالی‌که در رژیم گذشته، ۳۰ درصد پزشکان ما خارجی و غالباً از شرق آسیا بودند، اما امروز از ۵۲ کشور جهان برای معالجه و مداوا به ایران می‌آیند و سومین پیوند سر در ایران انجام شده است.

وی با بیان این که امروز در زمره کشورهای صادرکننده پهپاد هستیم خاطرنشان کرد: درآمد ما در حوزه صنایع دفاعی تنها پنج میلیارد دلار برآورد شده‌ است و براین‌اساس شایسته است تا جهاد تبیین جدی گرفته و این موفقیت‌ها بازگو شود.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان تربت‌حیدریه نیز با بیان اینکه ۹۵ درصد پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان به پایان رسیده‌ است گفت: سال تحصیلی جدید را با ۴۸ هزار دانش‌آموز در ۲۸۵ مدرسه آغاز می‌کنیم که از این تعداد ۶ هزار نفرشان کلاس‌اولی هستند.

حجت صالحی با بیان این که سیاست دولت تقویت هنرستان‌ها و تشویق دانش‌آموزان به سمت کسب حرفه و هنر است افزود: براین‌اساس امسال به‌صورت نمادین بازگشایی مدارس را در یک هنرستان فنی و حرفه‌ای آغاز کردیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها