خبرهای داغ:
همایش بانوان عاشورایی با رونمایی از سند هویتی و شناسنامه شهیده «مریم آب باز» در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۱۹۱۹
|
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش بانوان عاشورایی با حضور جمع زیادی از بانوان ایثارگر و خانواده‌های معظم شهدا در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: همه افتخاراتی که در دوران دفاع مقدس و پس از آن شاهد بوده و هستیم، به سبب تربیت شایسته‌ای است که مادران بر روی فرزندان خویش اعمال کردند.

وی افزود: ضرورت دارد بانوان جامعه ما با جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف، به نحو مطلوب و شایسته در راستای عمل به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب بکوشند و فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت را به نسل جدید منتقل نمایند.

در ادامه، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، طی سخنانی با محوریت تربیت اسلامی عنوان کرد: تمامی رویکرد‌هایی که از افراد می‌بینیم و می‌توانند از خود دفاع کنند و اهل نق زدن نیستند، ریشه در تربیت آن‌ها دارد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک جریان دائمی است و ما نباید در برابر ظلمی که انسان‌های پستی همچون داعش روا داشتند، کوتاه بیاییم، گفت: می‌خواستند از طریق داعش بیایند و زنان ایران را به بردگی بکشند، با وجود مردان غیرتمند ایران در فراسوی مرز‌ها شکست خوردند. در دوران دفاع مقدس ما نه تنها یک وجب خاک از دست ندادیم، بلکه حتی اجازه ندادیم زنان ما در معرض توهین اجانب قرار بگیرند.

پناهیان ادامه داد: نظام سلطه از هر کاری که بتواند زن را از یک مادر خوب بودن باز بدارد استقبال می‌کند، چون یک مادر خوب می‌تواند یک مادرشهید باشد. بی حجابی می‌تواند تعداد مادران خوب را کم کند و این مادران خوب هستند که باعث استقلال یک کشورند.

وی با تاکید بر ضرورت روایت زنانه از دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه‌هایی که بخوبی بتواند نقش بانوان را در دوران ایثار و شهادت بازگو نماید، مهم و ارزشمند توصیف کرد.

این مراسم با مرثیه سرایی سیدرضا جدّا به مناسبت سالگرد شهادت امام حسن عسگری (ع) همراه بود.

در پایان با حضور زینب عبداللهی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم، زینب فرخ مسئول بسیج جامعه زنان استان قم و مسئولانی از بسیج کارمندان سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و اداره کل ثبت احوال استان قم و نیز مسئولان و مشاوران امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر دستگاه‌های استان، از سند هویتی و شناسنامه شهیده «مریم آب باز» در سالروز تولد وی رونمایی شد و خانواده این شهیده گرامی، مورد تجلیل قرار گرفتند.

شهیده «مریم آب باز» به همراه تنها فرزندش زینب طالب حقیقی در بمباران هوایی اول بهمن سال ۱۳۶۵ محله جوادالائمه (ع) خیابان ۱۹ دی قم به شهادت رسیدند و در قطعه شهدای بمباران هوایی گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم خاکسپاری شدند.

همسر وی پاسدار شهید یدالله طالب حقیقی نیز پیش از این در اول اردیبهشت سال ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات