خبرهای داغ:
سردار باقری در همایش «جوان انقلابی» شرکت گاز خوزستان:
جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی عصر عج خوزستان؛ جنگ تحمیلی نه تنها دفاع از مرز و خاک کشور بود بلکه موضوع مهم دفاع از هویت ملی و ارزش های دینی بود.
کد خبر: ۹۵۴۱۹۵۱
|
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

سردار نعمت الله باقری در همایش «جوان انقلابی» که از سوی شرکت گاز استان خوزستان برگزار شد، گفت: سرزمین‌های ما مورد طمع دشمن بعثی قرار داشت و آنها با راه اندازی جنگ میخواستند کشور ما را اشغال کنند، اما مردم ما ۸ سال جنگیدند و چیزی جز پیروزی نصیب مان نشد.

 

او با بیان اینکه دفاع به معنای حفاظت از مرز و خاک نیست، افزود: قضیه بسیار عمیق تر است و اگرچه از اینها دفاع کردیم، اما از هویت ملی و ارزش های دینی و انقلابی هم دفاع کردیم.

 

سردار باقری با بیان اینکه ۲ بلوک غرب و شرق هر زمان می‌خواستند وارد کشور می‌شدند و برای امور‌ ما تصمیم می‌گرفتند، اظهار داشت: این اقدامات بدون آن بود که از سوی شاه و مقامات واکنشی داشته باشد و احساس کردند که این حیاط خلوت در حال از بین رفتن است.

 

وی یادآور شد که از همین رو مهاجمین از ۴ سو که شامل شوروی و بلوک غرب؛ آلمان، انگلیس و فرانسه به رهبری آمریکا و همچنین صدام بود جنگی تمام عیار را علیه ما به راه انداختند.

 

به گفته سردار باقری کشورهای عربی ثروتمند هزینه هر اسلحه و تجهیزاتی که از سوی این کشورها به ارتش بعث داده می‌شد را پرداخت می کردند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص مدافعین دفاع مقدس گفت: اولین مدافع حضرت امام (ره) بود به عنوان رهبر و مرجع ما در نظام جمهوری اسلامی بود که با تجربیات و دانش خود جنگ را رهبری می‌کرد و در نفوس و کلام ایشان معنویت بود و دومین مدافعان نیز مردم بودند که برای حفظ هویت ملی خود در برابر ارتش بعثی متجاوز جانانه دفاع کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار