کد خبر: ۹۵۴۲۱۵۰
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج هیرمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: قرارگرفتن در این ایام فرصت خوبی است برای پرداختن به ویژگی‌های دوران دفاع مقدس و جنگ هشت‌ساله ایران و عراق، جنگی که بخش پراهمیت و با شکوهی از تاریخ این کشور را دربرگرفته است.

هاشمی اشاره داشت: خداوند در قرآن کریم سوره احزاب آیه ۲۲ این‌طور می‌فرماید: "مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ و ما بَدَّلوا تَبديلًا" در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که باخدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

وی با اشاره به اینکه، مفسرین قرآن وقتی به این کلمه (رجال) که به معنای (مردان) است می‌رسند می‌گویند خداوند اشاره به نوع جنسیت مرد در برابر زن ندارد؛ بلکه اشاره به این معنای در بین عرف مردم دارد که می‌گوییم فلانی مرد است، یعنی بر سر عهد و پیمان خود ایستاده است افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس نیز مردانه با شجاعت، صلابت و اقتدار از تمامیت ارضی این آب‌وخاک دفاع کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان هیرمند گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از پیش‌کسوتان دوران دفاع مقدس، از چهار زاویه می‌توان به آن دوران حماسه و اقتدار پرداخت. اول از زاویه آن چیزی است که ما از آن دفاع می‌کردیم؟ که عبارت است از اسلام، قرآن و آموزه‌های دینی. یعنی جنگ ما بر سر آب‌وخاک تنها نبود؛ بلکه قدرت‌های جهانی با این شعارهای عدالت‌خواهی، استقلال‌طلبی و سیاست نه شرقی و نه غربی که مطابق با فطرت انسانی است و زیربنای این انقلاب نوظهور بود مخالف بودند.

 هاشمی با اشاره به زاویه دوم پیام مقام معظم رهبری افزود: این دفاع در مقابل چه کسی انجام می‌گرفت، چه کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد! مردم کشور ما می‌دانند و به‌ویژه جوانان اهل تحقیق و پژوهش باید بدانند ما با یک فرد یا دولت و یا کشور مواجه نبودیم؛ بلکه تمام قدرت‌های شیطانی آن زمان یعنی آمریکا، اروپا، و بلوک شرق در مقابل ما بودند و از هیچ کمکی به سرکرده خود یعنی صدام کوتاهی نمی‌کردند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به زاویه‌ سوم  پیام مقام معظم رهبری گفت: این دفاع به‌وسیله چه کسانی انجام گرفت؟ نقش‌آفرینان در این حماسه بزرگ را باید تمام آحاد مردم از زن و مرد، پیر و جوان دانست که مهم‌ترین خصوصیت آنها ایمان و توکل بر خدا بود، یعنی کمتر فرمانده‌ای را پیدا می‌کنیم که در احوالات او توسل، تهجد و گریه‌های شبانه را نگفته باشند.

هاشمی با اشاره به زاویه چهارم این پیام که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ نتیجه این دفاع چه شد؟ افزود:  از مهم‌ترین دستاوردهای این دفاع مقدس نام آوازه و ابهتی است که به‌عنوان یک درس عبرت بزرگ در برابر چشمان هر متخاصم و دشمن بیگانه به یادگار ماند و همچنین روحیه خودباوری و خدامحوری نیز یکی دیگر از دستاوردها بود، اینکه ایرانی اگر اراده کند با توکل و توسل بر خداوند به بالاترین قله‌های رفیع پیشرفت و نوآوری دست خواهد یافت. درود خدا بر آن مردان مردی که این عزت و اقتدار را آفریدند و درود بر نسلی که ادامه‌دهندگان این راه هستند (فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ و ما بَدَّلوا تَبديلًا) ان‌شاءالله.

ارسال نظرات
آخرین اخبار