رونمایی از پرتره قهرمان فداکار ایران، شهید علی لندی

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: پرتره قهرمان فداکار ایران شهید «علی لندی» در ایستگاه آتش نشانی شهید لندی شهرکرد رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۴۲۲۵۶
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در آئین رونمایی از پرتره شهید لندی در شهرکرد، اظهار کرد: معرفی قهرمانان استان چهارمحال و بختیاری از کار‌های جدی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری است که پرتره شهید نوجوان و فداکار استان علی لندی به همین منظور طراحی و امروز رونمایی می‌شود.

قائدی افزود: پرداختن به قهرمانان ملی و میهنی ایران عزیز می‌تواند هویت ایرانی اسلامی مردمان دلیر را زنده کند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری یکی از مسائلی که ایجاد امنیت و آرامش در کشور و بین هم وطنان می‌کند را احساس غرور داشتن در نسل جوان و هویت بخشی به نسل جوان و نوجوان دانست و ادامه داد: امروزه کشور‌های غربی و دشمنان تمام تلاش خود را برای از بین بردن هویت ایرانی اسلامی می‌کنند که توجه به قهرمانان ایران زمین و معرفی این اسطوره‌های ایرانی می‌تواند نقشه دشمنان را خنثی کند.

قائدی عنوان کرد: دلاور مردی این نوجوان ایرانی در دنیا زبان زد است و تلاش کردیم رونمایی پرتره شهید علی لندی همزمان با آغاز سال تحصیلی انجام شود و این نوجوان فداکار را هر چه بیشتر به نسل جدید و دانش‌آموز معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم مستند زندگی این شهید فداکار را تولید کنیم.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پرتره شهید لندی در واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری و به دست هنرمند استان احمد رضا باقری طراحی شده و واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری تا پایان سال پرتره دیگر قهرمانان چهارمحال و بختیاری را نیز طراحی و رونمایی خواهد کرد.

علی لندی یک نوجوان ایرانی بود که در پانزده سالگی، ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، پس از وقوع حادثهٔ آتش‌سوزی در خانهٔ یکی از همسایگان اقوامش در ایذه، به دل آتش زد و جان دو زن سالمند را نجات داد.

ارسال نظرات