خبرهای داغ:
امروز در سازمان اقشار بسیج برگزارشد؛

نشست هم اندیشی هیات های اندیشه ورز جامعه پزشکی

نشست هم اندیشی روسای هیات‌های اندیشه ورز و مسئولین بسیج جامعه پزشکی کشور با مسئولین نظام سلامت کشور صبح امروز در سالن همایش شهید حاج قاسم سلیمانی سازمان اقشار بسیج مستضعفین برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۲۲۸۹
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جامعه پزشکی سهم خود را در دفاع مقدس به خوبی ادا کرد و موضوع ایثار و ازخود گذشتگی نقطه تفاوت جامعه پزشکی با دیگران است.

نشست هم اندیشی هیات های اندیشه ورز جامعه پزشکی

دکتر زارع زاده همچنین با اشاره به اینکه وظیفه ما کادرسازی برای بخش سلامت کشور است افزود باید به انسجام بخشی در بخش سلامت کشور توجه جدی کرد.

وی با تشکر از ارائه خدمات پزشکی در ایام اربعین گفت بازخورد خوبی از خدمات داده شده به زوار دریافت کردیم.

معاون سلامت،آموزش و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این نشست گفت در این دولت فرصت بی نظیری برای رفع مشکلات باقیمانده از گذشته مهیا شده که باید قدر آن را بدانیم.

نشست هم اندیشی هیات های اندیشه ورز جامعه پزشکی

دکتر بینات بابیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن از مهمترین وظائف جامعه پزشکی است تصریح کرد: به خدمت گذاری بدون منت به مردم باید توجه جدی کرد.

وی با اشاره به ضرورت تبیین وضع نظام سلامت کشور گفت: نقد صریح و منصفانه و پاسخ عالمانه ،به هنگام و موثر در حوزه سلامت کشور را مغتنم بشماریم.

بینات با بیان ضرورت همفکری و قرابت با جامعه دانشجویی کشور افزود: این موضوع نیازمند درک گفتمانی و همراهی و نزدیکی با دانشجویان است.

وی با اشاره به اتخاذ روشهای جدید در عرصه افزایش توان سلامت کشور افزود: کلید واژه ایمان و امید افرینی راهکار مقابله با مشکلات است.

نشست هم اندیشی هیات های اندیشه ورز جامعه پزشکی

رییس حوزه وزارت بهداشت نیز در این جلسه گفت: با وجود پیشرفت‌های زیاد در بخش پزشکی کشور اما نقطه فعلی، نقطه مطلوب ما نیست و باید همه برای پیشرفت بیشتر تلاش کنیم.

دکتر پورحسینی افزود: جنگ دشمنان از حالت سخت خود به جنگ نرم تبدیل شده است و همانطور که مشاهده کردیم پاییز قبل دشمن هر چه در توان داشت ضد نظام اسلامی به میدان اورد اما موفق نشد هر چند اگر ما جهاد تبیین را جدی گرفته بودیم آسیب های مان کمتر می شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز گفت: در جنگ هر موقع اخلاص و دنیا گریزی اوج می گرفت به پیش می‌رفتیم و پیروز می‌شدیم اما توجه به دنیا و از کم شدناخلاص موجب افزایش مشکلات می‌شود.

نشست هم اندیشی هیات های اندیشه ورز جامعه پزشکی

دکتر قناعتی با اشاره به ضرورت توجه به خودسازی، کسب تقوا و معرفت تصریح کرد: با کسب این موارد می‌توانیم بر مشکلات چیره شویم .

دکتر قناعتی با اشاره به ضرورت شبکه سازی در نظام سلامت گفت: ما هم اکنون با چالش نیرو روبرو هستیم و ضرورت دارد دانشگاه‌ها هر کدام حدود ۴۰ تا ۵۰ نیروی خوب و متدین را برای کسب علوم جدید و مدیریتی تربیت کنند تا با استفاده از آنها بتوانیم مشکلات پیش رو را برطرف کنیم.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با فساد و قانون گریزی تصریح کرد: بعضاً شاهد مدارک جعلی و قلابی هستیم که این موارد موجب خدشه به نظام علمی کشور می‌شود جا دارد با تقویت نظام‌های گزینشی و آسیب شناسی علت خروج و مهاجرت برخی دانشجویان و اساتید از کشور به تقویت علمی نیروههای مومن و انقلابی توجه بیشتر کرد.

دکتر قناعتی با اشاره به خود تحقیری برخی از افراد افزود: وقتی ایران ربات جراح به کشورهایی مثل اندونزی صادر می‌کند چرا باید برخی افراد به ناحق این دستاورد بزرگ را زیر سوال ببرند.

رئیس بیمارستان بقیة الله الاعظم (عج) نیز در این نشست گفت: از لحاظ سخت‌افزاری وضع کشور خوب است و هم‌اکنون سایه حمله نظامی از کشورمان برطرف شده‌است.

نشست هم اندیشی هیات های اندیشه ورز جامعه پزشکی

دکتر ابوالقاسمی با اشاره به ضرورت کنشگری زیاد جامعه پزشکی گفت: سردبیر مجله معتبر بین‌المللی «لنست» با چاپ مقاله‌ای درباره‌ی مهسا امینی که در نوع خود مقاله ای بسیار ضعیف و به قولی مزخرف است به جامعه پزشکی ایران هم توهین کرد وهم تهمت زد و با این کار این مجله که از اعتبار بین‌المللی بالایی برخوردار بود را در کنار مجله‌های زرد قرار داد.

وی با اشاره به ارجاع منابع مطالعاتی مقاله به ایرانیان خارج از کشور گفت: پرونده مهسا پرونده‌ای صددرصد پزشکی است اما ما در جواب این‌گونه مقالات سراغ تبیین نرفتیم ما حاضر نشدیم جوابی منطقی به این فرافکنی‌ها بدهیم ما اگر ده بیست مقاله پیرامون بیماری این دختر می‌نوشتیم هم‌اکنون وضع ما به گونه دیگری بود.

ابوالقاسمی همچنین تصریح کرد: یکی از ضعف‌های ما این است که ما انسان‌های شجاع که بتوانند در عرصه بین‌المللی حاضر شوند و یک دفاع منطقی از نظام داشته باشند کم داریم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت جذب حداکثری افراد گفت: ما نباید سریع افراد را دفع کنیم و باید سعی کنیم عده و عده و اردوگاه خودی را تقویت کنیم چون با دفع ، افراد می‌توانند در اردوگاه دشمن جذب شوند.

رییس دانشگاه بقیه الله الاعظم(عج) همچنین افزود: ما بیشتر به موضوعات علمی می‌پردازیم اما از بخش‌های تربیتی و پرورشی غافل شده‌ایم ما چرا نباید الگوسازی کنیم و افرادی مانند مرحوم عباس شیبانی، دکتر غفرانی و دکتر اصفهانی را به جوانان معرفی کنیم تا آن‌ها با الگو گیری از این‌ عزیزان بتوانند راه مطلوب خود را پیدا کنند .

وی همچنین با اشاره به این‌که خانواده شهدای پزشکی مثل شهید قاضی میرسعید نخستین شهید جامعه پزشکی در دفاع مقدس را ما نتوانسته‌ایم به جوانان معرفی کنیم گفت: این خانواده‌ها با معنویت بالایی که دارند می‌توانند در جوانان تأثیر معنوی زیادی بگذارند.

دکتر ابوالقاسمی همچنین گفت: کارایی بسیج در جذب جوانان را باید جدی بگیریم جون بسیج موجب روشنگری است.

وی همچنین با اشاره به این‌که ما باید افرادی مانند شهید زین‌الدین و شهید باکری را به مردم معرفی کنیم تصریح کرد آن‌ها چیزی برای خود نمی‌خواستند و حتی گناه از آن‌ها به‌ندرت سر می‌زد گویا آن‌ها معصوم بودند اگر این‌ها را به جوانان معرفی کنیم هزاران نفر دور آن‌ها جمع می‌شوند.لذا برای تحقق این موارد باید ارتباط خوبی با نسل جوان برقرار کرد.

دکتر ابوالقاسمی با اشاره به این‌که تهدیدات دشمن به اوج خود رسیده است و حتی خطوط قرمز ما را پشت‌سر گذاشته اند تصریح کرد: ما باید به‌جای روش دفاعی روش هجومی بگیریم و تهدیدات دشمن را خنثی کنیم .

وی با اشاره به مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم کشور گفت: برای رفع این مشکل باید به دو موضوع مادی و معنوی پزشکان توجه کرد. باید در پزشکان علاوه برافزایش زمینه‌های معنوی، برای رفع مشکلات مادی آن‌ها تلاش کرد. هم‌اکنون شاهد بی‌سلیقگی در برخی از امور هستیم مانند این‌که نرخ کارانه در مناطق محروم با مناطق برخوردار یکی می‌باشد که این هم تبعیض است و موجب کاهش انگیزه پزشکان برای اعزام به این مناطق شده‌است.

وی همچنین گفت: متأسفانه دریافتی بین پزشکان حدود سی برابر با هم تفاوت دارد که این مشکل به‌علت تعرفه های نامتناسب است که باید برای رفع این گونه بدسلیقگی ها فکری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار