فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه هایی در خصوص چگونگی فعالیت های فرهنگی و هنری و تربیتی به متولیان امر داشت.
کد خبر: ۹۵۴۲۳۱۷
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج، سردار «حمید خرم دل» در رزمایش سراسری فعالان فرهنگی و هنری بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «مثل مصطفی» اظهار کرد:معنای برگزاری این جلسه این است که از امثال شهید صدر زاده پیروی کنیم و دنبال روی مرام آنها باشیم.

سردار خرم دل با بیان اینکه کار فرهنگی و عقلانیت باید در دستور کار باشد، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مکانی که همه دور هم جمع می شدند و اثرپذیری داشت مسجد بود و ظلمی که بر جوانان تحمیل شد دور شدن جوانان از مسجد بود، دور شدن جوانان و پایگاه‌های بسیج از مسجد از جمله دیگر مشکلات در حوزه فرهنگ است.

وی با بیان اینکه همه کارهای فرهنگی پیوست آن در مسجد است، ادامه داد: با خالی شدن مساجد و دور شدن جوانان از این مکان مقدس شاهد آثار منفی مختلف در قشر جوان هستیم.

سردار خرم دل گفت: برای انجام کار فرهنگی باید بدانیم روی کدام قشر هدف‌گذاری کرد در این راستا این هدف گذاری‌ها بر روی جوانان و نوجوانان است، امروز نوجوان و جوان در محیط از معلم، مسجد و کارفرهنگی دور است و این موضوع سبب آسیب‌های مختلف بر این قشر می‌شود.

وی گفت: مجموعه معاونت فرهنگی سپاه در استان و کشور با استفاده از زیرساخت‌های کم نظیری که دارند، برنامه‌ها و اقدامات فاخری را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر کار فرهنگی و عقلانیت در این زمینه اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید بپرسیم که کار فرهنگی را از کجا و برای چه کسانی باید انجام دهیم؟.

وی ضمن تاکید بر اینکه همه کارهای ما باید پیوست آن مسجد باشند، افزود: ما در این زمینه غفلت کردیم و باید یکی از اتفاقات بزرگ بازگشت فعالیت‌ها به مسجد باشد.

سردار خرم دل با طرح این سوال که اگر می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم باید جامعه هدف ما چه قشری باشند؟، یادآور شد: باید کار تربیتی بر روی نوجوانان و جوانان صورت گیرد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه متولیان فرهنگی باید برای انجام فعالیت‌های خود به مسجد برگردند، یادآور شد: باید کار فرهنگی و تربیتی بر روی جوانان در مساجد در دستور کار همه متولیان فرهنگی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری بر مسئله «جهاد تبیین» تاکید دارند به این دلیل است که همه باید در این زمینه کار و فعالیت انجام دهیم.

سردار خرم دل افزود: باید نوجوانان و جوانان را جذب و آموزش آنها با ابزارهای امروزی و رفتاری که زیبنده شرایط امروز جامعه است، این کار انجام گیرد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به بحث کتاب و کتابخوانی را یک ضرورت دانست و افزود: امروز در فضای مجازی شبهه‌هایی از طرف دشمن مطرح می‌شود که افراد دارای مطالعه و مسلط می‌توانند پاسخگوی شبهات باشند.

وی با اشاره به اینکه برای عقلانیت نیز مطالعه‌ لازم باید صورت گیرد، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم ظرف آن «مسجد» و مخاطب آن نیز «نوجوانان و جوانان» هستند.

سردار خرم دل با بیان اینکه باید با فرزندان با عقلانیت و منطق صحبت و رفتار کنیم، پیشنهاد داد مسئولان و مجموعه‌های فرهنگی با تشکیل قرارگاه فرهنگی، فعالیت‌ها و برنامه‌ها را به مساجد ببرند تا نقش مسجد احیا شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید قرارگاهی با محوریت نماینده ولی فقیه تشکیل تا بتوانیم کارهای فرهنگی فاخری را در جامعه انجام دهیم.

 

ارسال نظرات