خبرهای داغ:

آیین نکوداشت روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری در اهواز برگزار شد

همزمان با نخستین روز از هفته گردشگری، آیین نکوداشت این روز با حضور مقامات استانی و مهمانان کشوری در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۳۳۰۲
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، این آیین چهارشنبه شب پنجم مهرماه ۱۴۰۲ باحضور عبدالله افرازه‌شهاوند معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار خوزستان، مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان، جمال عامری‌نسب معاون گردشگری استان، سردار عبدالرضا مرادحاجتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان خوزستان و جمع زیادی از فعالان حوزه‌های مختلف گردشگری از سراسر استان خوزستان در محل هتل بین‌المللی پارس اهواز برگزار شد.

همکاری استانداری خوزستان در حوزه تسهیلات گردشگری

معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار خوزستان در این آیین با تأکید بر این‌که باید زیرساخت‌هایی را برای توسعه گردشگری خوزستان فراهم کنیم، گفت: طرح جامعی را ستاد گردشگری استان به دستور استاندار خوزستان و با همکاری محوری اداره‌کل میراث‌فرهنگی ارائه داده که تا هفته‌ آینده تدوین می‌شود.

عبدالله افرازه‌شهاوند با بیان این‌که خوزستان ظرفیت‌های متعددی در حوزه گردشگری دارد که به مراتب قوی‌تر از نفت و گاز این استان است، عنوان کرد: با استفاده و بهره‌برداری صحیح، دستاوردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متعددی از این حوزه خواهیم داشت و ما در حوزه تسهیلات هم همکاری لازم را برای تشویق بخش خصوصی انجام خواهیم داد.

او با اشاره به این‌که استان خوزستان در پنج تا شش حوزه می‌تواند ظرفیت‌های بسیار بزرگی را بالفعل کند، توضیح داد: در حوزه گردشگری طبیعت، گردشگری آبی، گردشگری تاریخی، گردشگری مذهبی‌ ــ فرهنگی این استان ظرفیت‌های متعددی دارد که باید با برنامه‌ریزی صحیح استفاده شوند.

معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: از همه شهرستان‌های خوزستان به جز هفتکل رودخانه عبور می‌کند؛ بدین معنی که خوزستان جغرافیای بسیار پهناوری را دارد که منحصربفرد است.

او با تأکید بر این‌که گردشگری قطعاً باید پیوست و سود اقتصادی داشته باشد، یادآوری کرد: خوزستان ظرفیت‌های ارزش افزوده بسیاری دارد و لازم است به صورت ویژه در این حوزه برنامه‌ریزی انجام شود.

افرازه‌شهاوند ایجاد زیرساخت‌ها، ارائه خدمات جانبی و ایجاد اشتغال در این حوزه را نیازمند سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری دانست و گفت: بخشی از سیاست‌گذاری، طراحی و برنامه‌ریزی آن بر عهده دولت و بخشی از آن بر عهده بخش خصوصی است. دولت وظیفه دارد ظرفیت‌ها را شناسایی و برای معرفی جاذبه برنامهریزی کند.

او خاطرنشان کرد: موضوع گردشگری فقط وظیفه اداره‌کل میراث‌فرهنگی نیست؛ بلکه در حوزه مسئولیت همه ما است و اگر استفاده حداکثری از این نعمات نکردیم همه مقصر و مسئول هستیم؛ بنابراین باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها