رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: آنچه اهمیت دارد انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده است که می‌توان از راه‌های مختلف آثار رزمندگان را جمع‌آوری کرده و نسل‌های آینده برای تبیین و چراغ راه استفاده کرد.
کد خبر: ۹۵۴۳۵۳۳
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، دوران دفاع مقدس مملو از یاد و خاطره کسانی است که مردانه جنگیدند؛ اما یک وجب خاک ندادند به همین دلیل امروزه الگوگیری و تربیت چنین نسلی لازم و ضروری است.

 

به سراغ شیرمردی از دیار شهرستان ایلام رفتیم، کسی که از همان ابتدای جنگ وارد جبهه شد و به مدت هشت سال به‌دوراز فرزندان و خانواده خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مردانه جنگید.

 

اسدالله امینی کسی است به‌خاطر رشادت‌ها و حضور مداوم در جبهه‌ها، در سال ۱۳۶۸ به‌عنوان بسیج نمونه استان از دست مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مدال فتح ۳ دریافت کرد به همین خاطر بر آن شدیم تا با او مصاحبه‌ای داشته باشیم.

 

اسدالله امینی رزمنده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: از اهالی روستای بولی بخش چوار هستم که به دعوت رهبر انقلاب لبیک گفته و یک روز بعد از شروع رسمی جنگ یعنی یکم مهر سال ۱۳۵۹ در سن ۳۹ سالگی برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل رفتم.

 

وی افزود: از همان بدو ورود به‌عنوان تیم شناسایی وارد جبهه شده و در عملیات زیادی از جمله: ضربت ذوالفقار (فتح میمک سال ۱۳۵۹) ، والفجر سه (مهران ۱۳۶۲)، والفجر پنج (چنگوله مهران ۱۳۶۲)، کربلای یک (مهران ۱۳۶۵)، کربلای ۱۰(ماووت عراق ۱۳۶۶)، نصر چهار (ماووت عراق ۱۳۶۶)، نصر هشت (ارتفاعات گرده‌رش عراق ۱۳۶۶)، والفجر ۱۰(شاخ شمیران کردستان ۱۳۶۶) و بسیاری از عملیات‌های محدود و نامنظم تیپ ۱۱ امیرالمؤمنین (ع) شرکت داشته‌ام.

 

 امینی در ادامه گفت: هم‌رزم شهدای گران‌قدری چون شهید علی بسطامی، شهید غلام ملاحی، شهید یادگار امیدی، شهید اسکندر انوری و... بوده و از نزدیک شاهد فضیلت‌های اخلاقی این شهدای بزرگوار بوده‌ام و می‌توان گفت که شهدا واقعاً یک الگوی کامل هستند که امروزه می‌تواند چراغ راه باشد.

 

رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جبهه سرشار از خاطراتی است که شیرینی آن را هنوز هم احساس می‌کنم از رشادت‌ها و ایثارگری‌های جوانان این مرز را که در دوران دفاع مقدس دیدم را می‌توان به‌عنوان یک کتاب به نسل‌های آینده تقدیم کرد.

 

امینی تصریح کرد: دفاع از کشور و مردمش را یک وظیفه شرعی و انسانی است و در همین سن هم حاضر هستم که جان خود را برای کشورش فدا کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده است که می‌توان از راه‌های مختلف آثار رزمندگان را جمع‌آوری کرده و نسل‌های آینده برای تبیین و چراغ راه استفاده کرد.

ارسال نظرات