خبرهای داغ:
شهید «رسول قنبری کاکاوندی» نخبه و خبرنگار کرمانشاهی، باوجود قبولی در رشته‌های خلبانی، پزشکی و معلمی دانشگاه، بی اعتنا به تعلقات و وابستگی‌های دنیوی به قلب دشمن تاخت و شهد شهادت را نوشید.
کد خبر: ۹۵۴۳۵۸۹
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، دفاع مقدس ملت ایران در مقابل خصم تا بن دندان مسلح دفاعی بود که پیر، جوان، زن، مرد، هنرمند، نخبه‌ها، دانشگاهیان، ورزشکاران، معلمان و خبرنگاران در آن به یاری هم شتافتند تا دشمن اشغالگر را زمین‌گیر کنند.

شهدای خبرنگار همواره از شهیدان گمنامی هستند که آن طور که باید و شاید به آن‌ها پرداخته نشده است. شهدایی مثل "حسن باقری" خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی و نابغه جنگ که در هشت سال جنگ ایران و عراق به شهادت رسید. یا "نضال اغباریه" فلسطینی که به دست سربازان اسرائیلی به فیض شهادت نائل شد.

نام شهدای رسانه که برخی آن‌ها نخبه جنگ، برخی روایتگر شور و حماسه رزمندگان در جبهه، برخی دیگر روایت مظلومان در جبهه مقاومت و یا خبرنگارانی که در حین خدمت به شهادت رسیدند، در لوح یاران امام حسین (ع) می‌درخشد.

شهید گزارش ما، نخبه، خبرنگار و هنرمند کرمانشاهی اهل شهرستان هرسین بود که کرسی شهادت در دانشگاه کربلا را بر کرسی خلبانی و رشته پزشکی ترجیح داد.

شهید «رسول قنبری کاکاوندی» در سال ۱۳۴۳ در یک خانوادۀ مذهبی در کرمانشاه به دنیا آمد. وی قبل از ورود به مدرسه همراه خانواده خویش به شهر هرسین مهاجرت کرد و تحصیلات ابتدایی را در آنجا آغاز نمود. با آغاز جنگ تحمیلی جزو اولین نیروهای مردمی داوطلب، به جبهه های جنگ اعزام شد و در عملیات‌های بسیاری شرکت کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار