خبرهای داغ:

بسیج هنرمندان طلایه دار تئاتر مردمی حماسه های نامیرا در آذربایجان شرقی

تبریز- دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی حماسه های نامیرا گفت: تلاش ما از راه اندازی این جشنواره ایجاد رویداد و جریانی در کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی بود که جشنواره حماسه های نامیرا با طلایه داری بسیج هنرمندان استان طراحی و اجرا شد.
کد خبر: ۹۵۴۳۷۸۰
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، میثم حبیبی در آیین اختتامیه جشنواره استانی تئاتر نامیرا ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره هابی در رابطه با شهدای دفاع مقدس، بر نقش بسزای تئاتر مردمی در انتقال آرمان های شهدا به جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

وی با قدردانی از عوامل اجرایی و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره بیان کرد: امروز بعد از طی ۴ ماه فعالیت و بعد از فرآیند های مختلف به ایستگاه پایانی جشنواره رسیده ایم.

حبیبی ادامه داد: در ابتدا، فراخوان جشنواره مبنی بر دریافت متون ادبی بومی در رابطه با شهدای آذربایجان شرقی بود که پس از طی مدتی متوجه شدیم که با فقر متون نمایشی بومی در رابطه با شهدای شاخص آذربایجان شرقی مواجه هستیم و تصمیم بر این شد که از متون ادبی استان های دیگر نیز بهره بگیریم.

وی افزود: در این جشنواره، ۳۸ نمایشنامه به دبیرخانه ارسال شده بود که ۲۰ اثر انتخاب شد که شروع به بازخوانی نمودند و از این آثار، ۱۳ اثر به مرحله نهایی راه یافتند که ۴ اثر در بخش محیطی و ۹ اثر در بخش صحنه ای بودند.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم تا با برکزاری چنین جشنواره هایی، بتوانیم آرمان های شهدا را برای جوانان و نوجوانان انتقال دهیم تا بتوانیم از همه آسیب های روانی و اجتماعی در جامعه جلوگیری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار