زنجان _ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان بهترین راه برای مبارزه با تفرقه افکنی است.
کد خبر: ۹۵۴۴۳۹۸
|
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان بهترین راه برای مبارزه با تفرقه افکنی است

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت:فاصله میان ۱۲ ربیع الاول، ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا روز ۱۷ ربیع الاول که ولادت حضرت محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، به‌پیشنهاد آیت‌الله منتظری و با تأیید امام خمینی(ره) هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد ایجاد اختلاف میان اهل سنت و شیعه بود،افزود:آرامش و آسایش امروز جامعه به برکت انقلاب اسلامی و امام (ره) است .

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به جنگ ترکیبی،عنوان کرد: هدف دشمنان انقلاب اسلامی از بین بردن وحدت مسلمانان و ایجاد تفرقه میان مذاهب است.

وی تصریح کرد: امنیتی که امروزه در ایران اسلامی به وجود آمده به برکت وحدتی است که از همان روزهای آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در بین برادران اهل تشیع و تسنن شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) رحمت العالمین است و مختص اهل سنت و شیعه و یا گروه خاصی نیست،گفت:این نام مبارک موجب اتحاد و همدلی و همراهی و همبستگی اهل سنت و شیعه شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه یکی از نکاتی که در آموزه های دینی بر آن تاکید شده و رمز موفقیت شمرده شده، وحدت است،بیان کرد:هفته وحدت فرصتی است که باید مولفه های همگرایی تقویت شود.

این مسئول تاکید کرد:حفظ وحدت و انسجام می‌تواند نقطه قوتی برای اسلام و نقطه ضعفی برای استکبار جهانی باشد.

حجت‌الاسلام ناصر گفت:در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام شاهد آن بودیم که برادران اهل سنت در زیر پرچم حضرت برای زوار از هیچ کاری دریغ نمی‌کردند و این نشان از محبت به اهل بیت علیهم السلام است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد:مسلمانان شیعه و سنی باید از وحدت، اتحاد و همدلی که جز سرمایه‌های مسلمانان است، با تمام توان از آن صیانت و در راستای تحکیم وحدت گام بردارند.

ارسال نظرات