روز جهانی سالمندان

وسیع ترین شهرستان استان تهران خانه سالمندان ندارد

شهرستان فیروزکوه با وسعت ۲۳۸۳ کیلومتر یکی از وسیع ترین شهرستان های استان تهران است که خانه سالمندان ندارد.
کد خبر: ۹۵۴۴۵۷۳
|
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج در شهرستان فیروزکوه؛

شهرستان فیروزکوه با وسعت ۲۳۸۳ کیلومتری یکی از وسیع ترین شهرستان های استان تهران است که خانه سالمندان ندارد و در این دیار فرزندان، پدر و مادرها را به خانه های سالمندان نمی سپارند و خود از آنها مراقبت می کنند.

 

 هر چند ساخت خانه سالمندان و ایجاد بسترهایی برای نگهداری سالمندان در شهرها فراهم شده ولی در شهرستان فیروزکوه خانه سالمندان وجود ندارد و این جای بسی خوشحالی است چراکه خانواده ها خود راغب هستند که مادران و پدران را نگهداری کنند.

 

در فرهنگ اسلامی خانواده کانون آرامش و خوشبختی انسان است و سالمندان ستون های استوار خانواده ها هستند؛ در آیین اسلام سالمندان بطور ویژه مورد توجه قرار گرفته اند و رسیدن به دوران سالمندی یک ارزش است. 

 

 پایدار ماندان خانواده ها وابسته به پاس داشتن حقوق و حرمت سالمندان است؛ از اینرو باید در کانون خانواده با صمیمی ترین دلجویی ها، اندوه های آنان را زدود و بر زخم هایشان مرهمی از محبت و نوازش نهاد. باید به آنان محبت و خدمت کرد و حرمت آنان را متواضعانه پاس داشت.

 

قرآن کتاب هدایت انسان هاست. قرآن افق های روشنی از اخلاق انسانی را پیش رویمان گشوده است. در آیه 23 سوره اسراء آمده است: « پروردگارت فرمان داده جز او را نپرستید و به پدر و مادر نیکی کنید . هر گاه یکی از آنها یا هر دوی آنها نزد تو به پیری رسند کم ترین بی احترامی به آنها روا مدار و صدای خود را بر آنها بلند مکن و گفتار لطیف و سنجیده و بزرگوارانه به آنها بگو»

 

خبرنگار بسیج/ طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار