خبرهای داغ:

نفرات برتر نخستین دوره مسابقات بین المللی شطرنج آبادان معرفی شدند

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج سالروز شکست حصر آبادان سه‌شنبه شب با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.
کد خبر: ۹۵۴۴۸۲۲
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،این مسابقات که از روز چهارشنبه هفته جاری با شرکت ۳۵۰ شطرنج باز از ۱۵ کشور به میزبانی آبادان آغاز و با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

«سپرمیرات آتابایف» از کشور ترکمنستان به مقام قهرمانی این مسابقات رسید و استاد بزرگ شطرنج «یوسوپ آتابایف» دیگر شطرنج باز ترکمنستانی بر سکوی دومی قرار گرفت.

امید خالدی، حسین درودگر، امیرمحمد آزادی و استاد بزرگ مسعود مصدق‌پور از ایران به ترتیب مقام‌های سوم تا ششم این مسابقات را کسب کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: خرمشهر و آبادان علاوه بر ظرفیت‌های غنی ورزشی از پتانسیل اقلیمی، جغرافیایی، گردشگری و اقامتی خوبی برخوردار هستند و بر همین اساس، برای تداوم چنین میزبانی‌هایی لازم است زیرساخت‌های منطقه تقویت شود.

عبدالله کعبی بیان کرد: پس از تجربه موفق برگزاری مسابقاتی در ابعاد ملی، اکنون نوبت به برگزاری رویدادی بزرگ و در ابعاد بین‌المللی در منطقه هستیم.

وی افزود: حضور ۱۳ کشور مختلف در مسابقات شطرنج می‌تواند علاوه بر یک رویداد ورزشی بعنوان یک مبلغ برای معرفی پتانسیل‌های منطقه آزاد اروند در زمینه‌های مختلف باشد.

کعبی با اشاره به توانمندی‌های منطقه آزاد اروند در حوزه ورزش، اظهار کرد: لازمه توسعه ورزش و تربیت قهرمان در این منطقه، اعتبارات متناسب است و در نهایت برگزاری رویداد‌های مختلف در کنار دانش‌افزایی برای ورزشکاران و مربیان، داوران و فعالان ورزشی می‌تواند در مراودات بین‌المللی اروند کارگر باشد.

کعبی با بیان ضرورت و لزوم میزبانی شهر‌های خرمشهر و آبادان در رویداد‌های مختلف ورزشی، گفت: در دنیای امروز مفاهیمی مانند دیپلماسی ورزشی و اقتصاد ورزش جا افتاده و ورزش علاوه بر جنبه سرگرمی و تفریح می‌تواند باعث شکوفایی یک شهر، یک استان و یک کشور شود.

در این مسابقات شطرنج بازانی از ایران، اتریش، اسپانیا، عراق ترکمنستان، افعانستان، انگلیس، قرقیزستان، هلند، عمان، پاکستان سوریه، رومانی، تاجیکستان و ترکیه در این رویداد بین المللی حضور داشتند

ارسال نظرات
پر بیننده ها