معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف:

سازمان اوقاف امانتدار موقوفات و واقفان است

زنجان- معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:سازمان اوقاف امانتدار موقوفات و واقفان است.
کد خبر: ۹۵۴۴۸۹۷
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

سازمان اوقاف امانتدار موقوفات و واقفان است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده صبح امروز در همایش یاوران وقف که با حضور جمعی از مسئولین در محل امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: وقف سنت حسنه و بهترین راهکار در موضوع باقیات و صالحات است که مورد تاکید دین و ائمه اطهار (ع) نیز قرار دارد.

وی با بیان اینکه در نظام سیاسی اسلام اگر مثلث سیاسی امنیت اقتصاد و فرهنگ را در نظر بگیریم وقف در هر سه آن‌ها موضوعیت دارد، ابراز کرد: چرا که وقف ریشه در اعتقادات و باور‌های مردم دارد.

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه به به تاثیر فرهنگی وقف نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از فضای بقاع به‌عنوان مراکز فرهنگی بسیار حائز اهمیت است که می‌تواند پایگاه فعالیت فرهنگی و دینی و بصیرتی باشد.

حجت الاسلام نوری‌زاده با اشاره به اینکه ۱.۵ میلیون رقبه در کشور وجود دارد که از میان آن ۸۰۰ نیت از وقف‌نامه‌ها احصا شده است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت مبلغان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و بصیرتی از برکات این اماکن است که میبایست این ظرفیت را جدی بگیریم.

وی به تقویت اعتماد ملی تاکید کرد و افزود: برای تحول در هر سازمانی چند مؤلفه لازم است که یکی از آن منابع مالی است و سازمان اوقاف منابع مالی زیادی در اختیار دارد که امانت‌دار نیات مردم است.

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: حفظ عین موقوفات، اجرای نیات و افزایش بهره‌وری از وظایف و راهبرد‌های اوقاف است و برای اجرای نیات واقفان هزینه زیادی شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح‌ها و سیاست‌های کلان دومین مؤلفه نیروی انسانی کارآمد است، خاطرنشان کرد: درآمد ۷ میلیاردی اوقاف زنجان با همت نیروی انسانی به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است و طرح و برنامه مؤلفه دیگر در موفقیت سازمانی به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار