خبرهای داغ:

ایستگاه پایش کیفی هوای شهرستان خرمشهر افتتاح شد

دومین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان خرمشهر با حضور معاونین محیط زیست انسانی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۹۵۰
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، ایستگاه پایش کیفی هوای شهرستان خرمشهر با هدف رصد گردوغبار و دود‌های ناشی از آتش سوزی‌های هورالعظیم در کشور همسایه و آلاینده‌های حاصل از فعالیت صنایع و تاثیر پذیری شهرستان خرمشهر از این عوامل ایجاد گردید.

سنجش آلاینده‌های ناکس منوکسید کربن، دی اکسید کربن، گوگرد، سولفید، هیدروژن ذرات با قطر ۱۰ و ۲/۵ میکرون، ازن و مجموعه BTEX‌ها از مزایای این دستگاه می‌باشد. این دستگاه با هزینه‌ای بالغ بر یازده میلیارد تومان و از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت مهندسی توسعه نفت تهیه شده است.

در این مراسم ایرج حشمتی معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر سنجش آلایندگی هوا، از راه اندازی یک ایستگاه پیشرفته در منطقه ابراز خوشنودی نمود.

وی گفت: استان خوزستان به لحاظ همجواری با مرز و وجود صنایع مهم از لحاظ آلودگی هوا نیازمند داشتن سیستم‌های پایش می‌باشد تا راستای نحوه مدیریت آلاینده‌های هوا برنامه ریزی نماید.

لازم به ذکر است، در استان خوزستان با وجود ۳۱ ایستگاه سنجش که ۲۶ ایستگاه توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان راه اندازی و مدیریت می‌شود، رتبه اول را در سطح کشور دارا می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار