خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: طرح جهاد روشنایی با هدف نصب 3000 پنل خورشیدی به همت بسیج سازندگی در استان سمنان در حال اجراست.
کد خبر: ۹۵۴۴۹۷۶
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مهدی کاشفی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح جهاد روشنایی در استان گفت: این طرح با هدف ایجاد و نصب 3000 پنل خورشیدی 5 کیلو واتی ویژه منازل مسکونی به همت بسیج سازندگی و مشارکت فنی شرکت توزیع برق استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تاکنون در این طرح 180 نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی در منازل مسکونی استان نصب شده است تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح فروش برق تولیدی و کمک به اقتصاد خانواده های کم برخودار و همچنین افزایش تولید برق در استان است.

کاشفی اظهار داشت: تاکنون همچنین کار تشکیل پرونده 350 مورد از متقاضیان نصب پنل های خورشیدی در منازل مسکونی هم انجام شده و در حال انجام روال اداری برای نصب می باشند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با بیان اینکه همه ی اقدامات لازم برای کمک به واجدین شرایط در طرح جهاد روشنایی انجام شده است افزود: با هدف کمک به متقاضیان هزینه ساخت نیروگاه نیروگاه کوچک مقیاس به صورت وام قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت و مبلغ قسط از درآمد تولید برق نیروگاه خورشیدی پرداخت می‌گردد.

وی با بیان اینکه برق تولیدی این نیروگاه های کوچک مقیاس تاثیر بسزایی در افزایش تولیدی انرژی برق در استان خواهد داشت افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از 500 پنل خورشیدی 5 کیلو واتی در نقاط مختلفی از روستاها و شهرهای استان سمنان نصب و به بهره برداری برسد.

کاشفی با بیان اینکه برق تولیدی از این نیروگاه‌های خورشیدی توسط شرکت توزیع برق به صورت تضمینی ۲۰ ساله خریداری خواهد شد که سبب سودآوری مناسبی برای متقاضیان می‌شود تصریح کرد: تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی استان سمنان دارای ضمانت، خدمات پس از فروش و سازگار با شرایط آب و هوایی کشورمان است.

وی افزایش تولید برق کشور و استفاده از نور خورشید به عنوان انرژی پاک به منظور حفاظت از محیط زیست، مقرون به صرفه بودن منبع عظیم خدادادی خورشید برای تولید برق و ایجاد اشتغال خانگی برای محرومان را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار