خبرهای داغ:
به همّت موسسه امام هادی (علیه‌السلام) برگزار می‌شود:
پس از پانزده سال پژوهش، دست‌نوشته‌های یک مجتهد شهید، از درس خارج فقهِ استاد الفقها، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره) به زیور طبع آراسته شد.
کد خبر: ۹۵۴۵۰۳۹
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

حجت‌الاسلام احمد قادری مسئول برگزاری مراسمات موسسه تحقیقاتی پیام امام هادی (علیه‌السلام) در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از قم با اعلام این خبر و تبریک ایام میلاد موفورالسرور حضرت ختمی مرتبت محمّد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و امام جعفر صادق (علیه‌السلام) گفت: در راستای ترویج، تبلیغ و گسترش علوم و معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) که جزء اهداف اولیه‌ی موسسه امام هادی (علیه‌السلام) بوده است، این مرکز پژوهشی پس از ۱۵ سال تحقیق، مجموعه‌ی تقریرات درس خارج فقه مرحوم آیت الله العظمی سید حسین بروجردی را تصحیح و منتشر نمود.

وی گفت: این تقریرات به قلم ارزشمندِ شاگرد آن مرجع بزرگ تقلید، یعنی آیت الله شهید علی قدوسی نگاشته شده که بحمدالله در سه مجلد، به زیور طبع آراسته شد.

عضو گروه محققین موسسه پژوهشی امام هادی علیه‌السلام به ابواب مختلف این کتاب ارزشمند اشاره کرد و افزود: تصحیح و تحقیقِ تقریرات آیت الله شهید قدوسی از دروس خارجِ فقه استاد خود در ابواب: "کتاب الطهاره"، "کتاب الصلاه"، "کتاب الحج"، "کتاب الغصب"، "کتاب الوصیه"، "کتاب الخُمس"، "رساله فی البرائه" و رساله فی التحریف" توسط تیم پژوهشی موسسه پیام امام هادی علیه‌السلام انجام و بحمدالله پس از ۱۵ سال، آماده‌ استفاده‌ی علما و پژوهشگران شد.

وی پردازش خط به خطِ این اثر گران‌سنگ را حاصل چند هزار ساعت پژوهشِ پژوهشگران موسسه دانست و در خصوص چگونگی مراحل کار تدوین این کتاب، گفت: پس از آنکه دفاتر و مکتوبات این شهید بزرگوار از بیت معظم‌له اخذ، مرتّب سازی و دسته بندی شد، به صورت محتوای الکترونیکی در آمد و در مرحله‌ی بعد، فایل‌های تایپ شده با متن دفاتر دست‌نویس آیت الله شهید قدوسی مقابله و خلاصه با دقّت، تصحیح شد.

حجت الاسلام قادری، ویراستاری فنی متون آماده شده توسط ویراستارانِ عرب زبان را مرحله‌ی بعدیِ تدوین این کتاب دانست و افزود: پس از ویراستاری، تمامی آیات و روایات موجود در متن تقریرات، مصدریابی و در راستای مطلوب‌سازی اثر، توضیحات و اضافاتی در قالب پاورقی در جهت فهم قسمت‌های صعب و مشکل کتاب اضافه شد.

وی در پایان گفت: مراسم رونمایی از این اثر جدید موسسه امام هادی (علیه‌السلام)، به میمنت و مبارکی اعیاد ربیع‌الاول، روز پنجشنبه ۱۳ مهر ماه، ساعت ۱۷ در محل ساختمان مرکزی موسسه به نشانی: قم خیابان توحید، کوچه ۵، پلاک ۳۱، با حضور علما و شخصیت‌های علمی - پژوهشی، برگزار خواهد شد.

گفتنی است، موسسه تحقیقاتی امام هادی (علیه السلام)، جزء ۱۰ موسسه پژوهشی برتر حوزه علمیه قم است که بارها با تالیفات و آثار خود، مورد تکریم و تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید شدهاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات