خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: همکاری های بسیار خوبی از سوی کشور عراق در خصوص زیارت اربعین صورت گرفت و بی سابقه ترین همکاری ایران و عراق را در اربعین امسال شاهد بودیم.
کد خبر: ۹۵۴۵۱۰۲
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کشور ظهر پنجشنبه در دیدار آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید اظهار داشت: از جمله مأموریت‌های مهمی که در طی ماه‌های اخیر دنبال شد، موضوع اربعین حسینی بود که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند این سفر، آسان، ارزان و ایمن برای زائران باشد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور عنوان داشت: موضوع گذرنامه‌ها از مشکلات هر ساله زیارت اربعین بود که امسال بر اساس توافق با طرف عراقی مقرر شد گذرنامه زیارت با اعتبار ۵ ساله صادر شود.

وی گفت: اگر این کار انجام نمی‌شد حدود دو میلیون زائر نیازمند گذرنامه بودند و در این فرصت اندک منتهی به اربعین مشکلاتی برای صدور گذرنامه پدید می‌آورد.

سردار رادان بیان داشت: یکی از مشکلات ما در ایام اربعین ماندن زائران پشت مرزها بوده که این موضوع با دیپلماسی نظامی که بین ایران و عراق صورت گرفت تلاش شد تا در کمترین زمان ممکن تردد برای زائران صورت گیرد.

وی افزود: سامانه سجاد برای تبادل اطلاعات بین دو کشور راه اندازی شد و طرف عراقی پذیرفت تا اطلاعات خروجی ایران را مورد پذیرش خود قرار دهد و بر همان اساس عمل کند که این امر موجب کاهش معطلی زائران در عبور از مرزها شد.

سردار رادان ابراز داشت: امسال زائران اربعین حسینی از مرز ۴ میلیون نفر عبور کرد و تصادفات در محورهای منتهی به مرزها نیز کاهش خوبی داشت و یکی از مأموریت‌های استثنایی ما در این ایام رقم خورد.

وی عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب از اقدامات در زمینه اربعین حسینی تشکر کردند و ایشان از دولت عراق نیز برای میزبانی و همکاری با ایران نیز در سخنرانی خود تقدیر کردند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: امسال بی سابقه ترین همکاری از سوی عراقی‌ها برای مراسم اربعین را شاهد بودیم که یکی از زمان‌های استثنایی رقم خورد.

وی گفت: به همکاران خود گفتیم هر چقدر بتوانیم توشه در ایام اربعین جمع کنیم برای مأموریت‌های ما در طول سال اثر بخش خواهد بود و تلاش شد تا به معنای واقعی در خدمت زائران باشیم.

سردار رادان بیان داشت: همکاران ما در مأموریت‌های مختلف تلاش شبانه روزی دارند و با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی ما شرمنده آنان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات