خبرهای داغ:
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره امیران، سرداران و 15000 شهید فارس تاکید کرد:
آیت‌الله لطف‌الله دژکام گفت: 15 هزار ختم قرآن را تقدیم به شهدا می‌کنیم به نیت اینکه خدای متعال همه توطئه‌هایی که بر علیه ما می‌شود رفع کند و ما شاهد سال‌های امن و آرام همراه با پیشرفت دائمی کشور در راستای اهداف اسلامی باشیم.
کد خبر: ۹۵۴۵۱۵۸
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره امیران، سرداران و 15000 شهید فارس ضمن قدردانی از افرادی که برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز استان قبول مسئولیت کردند و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند بزرگداشت یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست برای اینکه ادامه مسیر شهدا در جامعه نیازمند این بزرگداشت است، گفت: مسلما یادآوری تاثیر دارد، برخی فکر می‌کنند بگوییم چه می‌شود؟ قطعا تاثیر نیک دارد و تاثیرش این است که آن کسی که از خدا می‌ترسد وقتی یاد خدا در دلش می‌آید مشغول کار‌های نیک می‌شود و دلش حرف خوب را قبول می‌کند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: اهل حق و اهل باطل دائما باید در جامعه ما تفکیک شود و یکی از جا‌هایی که این تفکیک رخ می‌دهد در عرصه یاد و خاطره شهداست و دیده‌اید در قضایایی که پیش می‌آید آن‌هایی که مقابله می‌کنند با شهدا و ارزش‌هایی که شهدا برای آن شهید شدند مخالفت می‌کنند و همین روز‌های اخیر هم دیدید نسبت به ساحت شهید بزرگ انقلاب اسلامی و حریم حرم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برخی بی‌اعتنایی کردند و خدای متعال فرموده نتیجه این بی اعتنایی به خودشان بر می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با اشاره به آیه " وَیَتَجَنَّبُهَا الْأَشْقَى "، کسی که بدبخت‌ترین است رویگردان از این یاد و ذکر می‌شود، افزود: ذکر خاصان خدا ذکر خداست، یادمان نرود که منافاتی با یاد و ذکر الهی ندارد و همان است به شکل دیگر.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کتاب خوب و ارزشمندی در راستای کنگره شهیدان جمع آوری شده و اصل حرف در آن هست و 31 خواسته پر تکرار مقام معظم رهبری در فصل دوم این کتاب لیست شده و کاری که می‌کنیم در همین راستا باشد و خدا هم ان‌شاالله توفیق می‌دهد، گفت: این کتاب را بخوانیم و پای کار شهدا طبق فرمان رهبری باشیم.

امام جمعه شیراز در راستای این کتاب نیز پیشنهاد داد که ما تا برگزاری کنگره یک سال و یک ماه وقت داریم، 15 هزار شهید داریم و اگر بتوانیم 15 هزار ختم قرآن بگیریم و به هر شهید یک ختم قرآن هدیه کنیم کار بسیار اثرگذاری است، در این استان 5 میلیون نفری چنین کاری باید انجام دهیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: 15 هزار ختم قرآن را تقدیم به شهدا می‌کنیم به نیت اینکه خدای متعال همه توطئه‌هایی که بر علیه ما می‌شود رفع کند و ما شاهد سال‌های امن و آرام همراه با پیشرفت دائمی کشور در راستای اهداف اسلامی و فرمایشات رهبری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده این کار معنوی بسیار خوبی است و حس خوبی به خود ما دست می‌دهد و ان‌شاالله بین مجموعه مردم و شهدا یک رفاقتی ایجاد می‌شود و ارتباطات عمیق تری شکل می‌گیرد و تاثیر‌گذاری معنوی خوبی خواهد داشت؛ رواج دادن فرهنگ قرآنی کار بسیار خوبی است و هدف شهدا بوده و با این کار و به واسطه یاد شهدا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار