نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امنیت را یکی از نعمت‌ها دانست و گفت: امنیت و اقتدار کشور مرهون فداکاری نیروهای جان برکف مسلح است.
کد خبر: ۹۵۴۵۴۰۳
|
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

امنیت کشور مرهون فداکاری نیروهای مسلح است/ به دنبال تحقق پلیس در تراز انقلاب هستیم

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی در ستاد فرماندهی انتظامی استان در اراک ضمن تبریک هفته فراجا، گفت: هر یک از مناسبت‌های بزرگ در جامعه، گنجینه‌ای از علوم، معارف و ارزش‌ها است تا ببینیم وظایف و مسئولیت‌هایمان چقدر سنگین‌تر می‌شود.

وی امنیت را یکی از نعمت‌ها دانست که به برکت خون شهدای این مرز و بوم حاصل شده و افزود: همه باید قدردان امنیت و آرامش حاکم در کشور باشیم؛ همه وظیفه داریم برای امنیت تلاش کنیم چراکه به مثابه هوای پاک و آب گواراست. جامعه‌ای که با عقلانیت، قانون و نظم اداره می‌شود، پایدار، عزتمند و پیشرو است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی بر مبنای توحید و یکتاپرستی، نبوت و پیامبری، معاد و ایمان به قیامت، امامت و ولایت، اجتهاد فقهای جامع شرایط در جهت تأمین استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، پیشرفت، سعادت، خیر دنیا و آخرت است.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دنیا منحصر به فرد دانست و گفت: همه قوانین در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطابق با اسلام و همه امور زیر نظر ولی‌امر مسلمین که فردی عادل، فقیه، مدیر، روانشانس، آگاه به زمان و جامع شرایط است، انجام می‌شود.

وی به چالش‌های اخیر فراجا و توطئه دشمنان در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی با همه چالش‌های دو سال اخیر با همت بلند، عزم و اراده، مردمی بودن، ولایی بودن، اسلامی بودن، انگیزه‌های الهی، عشق به خدمت، تواضع و فروتنی در عین عزت و اقتدار، توانسته است دِین خود را به ملت، به شهدا، به کشور و نظام ادا کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: این نیرو بایستی با برنامه‌ریزی گام‌های بلندتری در جهت ارتقای امنیت، مردمی بودن، آگاهی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اطلاعاتی و هوشیاری بردارد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه نیروهای مسلح باید دردآشنا، آگاه، زمان‌شناس و اهل تشخیص دقیق باشند، گفت: نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی در مقام پیشگیری بایستی آسیب‌های اجتماعی، جرم، شبکه‌های فساد را شناسایی و برای درمان آن به موقع اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم با نیروهای مسلح افزود: نیروهای مسلح و مردم جمهوری اسلامی همواره هوشیار هستند و به موقع توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

به دنبال تحقق پلیس در تراز انقلاب هستیم

سردار هادی رفیعی‌کیا فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این آیین امنیت کشور را مرهون خون شهدا دانست و افزود: اگر امروز با آسایش و آرامش در خدمت شما هستیم به برکت مجاهدت‌ها و رشادت‌های عزیزانی است که با ایثار و فداکاری و گوش به فرمان ولایت برای تثبیت و ایستادگی این کشور و انقلاب به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح، بزرگی های بسیاری آفریده‌اند، افزود: فرمانده نیروهای مسلح، رهبر معظم انقلاب است و این بزرگترین افتخار برای این نیرو است؛ در کنار مردم و خادم مردم بودن از دیگر افتخارات است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوی ملت‌های آزادی‌خواه سراسر جهان شده است و همین امر باعث شده تا دشمنان این انقلاب همواره به دنبال خدشه وارد کردن به امنیت و آرامش این ملت باشند.

رفیعی‌کیا با یادآوری اینکه این انقلاب به برکت خون شهدا روز به روز قوی‌تر  و مقتدرتر از قبل خواهد بود، گفت:  امروز شاهد استقرار خدمات پلیس در همه ابعاد زندگی مردم به نحو مطلوب هستیم اما قانع به وضع موجود نبوده و در جهت تحقق آرمان‌های نظام تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه‌هایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مقابله با انواع جرائم با اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی و براساس تکالیف قانونی و مطالبات مردمی در دستور کار داریم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ما به دنبال پلیس در تراز انقلاب اسلامی با رویکرد خدمتگزاری، پاسخگو بودن، عمل بر محور قانون، مشارکت‌جو بودن و امنیت دروزن‌زا هستیم و ان شاءالله با بال تقوا و پرهیزکاری و هوشمندی و به روز بودن شاهد تحقق آن باشیم.

در پایان این آئین از خانواده شهید «حمید رمضانی»، جانباز سرافراز «شعبانعلی احمدی» و جمعی از پیشکسوتان رزمنده و مدافعان حرم تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات