خبرهای داغ:
سردار معروفی:

باید یادواره‌ها را به ره‌واره تبدیل کنیم/ ما در ایران اسلامی ۸ سال عاشورا را مشق کردیم

همدان-معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج کشور گفت: امروز در یادواره‌ها متوقف شدیم در حالی‌که آنها را باید به ره‌واره تبدیل کنیم تا منجر به تربیت افراد شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۴۷۵
|
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حسین معروفی امروز در همایش دبیران کنگره شهدای کشور اظهار کرد: دشمن ارزش‌ها را مورد هجمه قرار داده و شما با ترویج فرهنگ شهدا و ارزش‌ها می‌توانید کار بزرگی در عرصه مقابله با دشمن انجام دهید.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «در موقعیت‌های تاریخی اگر مراقبت نکنیم یا تحریف می‌شود یا فراموش»، افزود: برگزاری یادواره‌ها، آبروی محله، مکتوبات و ... باید منجر به آن شود که انقلاب، این معجزه بزرگ قرن نه فراموش و نه تحریف شود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج کشور گفت: در این عرصه اگرچه شکل کار اهمیت دارد اما باید جزئیات دفاع مقدس برای جلوگیری از تحریف لحاظ شود و در این مسیر مکتوبات اهمیت بسیار دارد و نکته دیگری که باید لحاظ شود این است که گاهی درگیر شکل کار می‌شویم که این سبب می‌شود نتوانیم به اصل کار و آن نقطه عطف در کنگره‌ها برسیم.

* باید تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان‌ها ثبت شود

وی با بیان اینکه امروز در یادواره‌ها متوقف شدیم در حالی‌که آنها را باید به ره‌واره تبدیل کنیم تا منجر به تربیت افراد شود، ابراز کرد: باید ببینیم در کجا کار ما نتیجه داده است و برای اینکه به نتیجه برسد چه کاری باید انجام دهیم؛ بنابراین برای اینکه کنگره‌ها نتیجه دهد نیازمند یک فرایند هستیم و پایه آن نیز رصد اخبار واقعی است.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: ما از بسیاری از شهدا تنها یک زندگینامه داریم در حالی که برای اثرگذاری در بین نوجوانان و جوانان به چیزی بیشتر از آن نیاز داریم و باید علاوه بر بانک اطلاعاتی و اطلس هر استان، تاریخ شفاهی استان را نیز داشته باشیم چراکه برای تولید مطلب در آینده به این اطلاعات نیاز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت تجزیه و تحلیل مسائل جنگ است، آن هم توسط افرادی که گذشته پر افتخار را به حال و امروز ما پیوند بزنند تا امید و نشاط در جامعه ایجاد شود و نکته دیگر برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی برای کنگره‌ها است چرا که کنگره با پایان اجلاسیه‌ها شروع می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج کشور اضافه کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد اقدام ما است چرا که یادواره یک اقدام ایجابی است که با آن پاسخ درستی به حمله دشمن می‌دهیم؛ هنوز گره ذهنی جوانان ما باز نشده و آنها نمی‌دانند چرا جنگ، دفاع مقدس و ماندگار شد، آنها حتی نمی‌دانند وزارت جنگ دوران طاغوت در زمان انقلاب به وزارت دفاع تغییر نام داد.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس همه اقشار حضور داشتند، ادامه داد: در پایان کنگره شهدا باید بازخوردگیری انجام شود تا اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف مشخص شود.

* در کنگره‌های شهدا باید دلی کار کرد

سردار معروفی با اشاره به اینکه در کنگره‌ها باید دلی کار کرد، ابراز کرد: ما می‌خواهیم توضیح دهیم که چرا جنگ خسارت بار، تبدیل به دفاع مقدس شد پس باید با دل کار کرد؛ موضوع مهم دیگر مردمی‌سازی کار است چرا که کار دولتی ماندگار نیست؛ همچنین باید جوانان را در کارها مشارکت دهیم و درگیر کنیم و در اصل، ما هستیم که باید آنها را میدان‌دار کنیم.

وی بیان کرد: تجلیل از شهدا، پیشکسوتان و افرادی که برای کشور عزت آفریدند از دیگر اقداماتی است که باید در کنگره‌ها مورد توجه قرار گیرد؛ کنگره محل ترویج فتوحات جمهوری اسلامی است و در دفاع مقدس همه کشورها در مقابل جمهوری اسلامی ایستادند اما نتیجه چه شد؟ پس قرار است در کنگره‌ها هویت بگیریم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج کشور خاطرنشان کرد: در کنگره‌ها باید به شبهات جوانان پاسخ داده شود؛ فرهنگ حاکم بر جنگ که فرهنگ عاشورا بود، جنگ را تبدیل به دفاع مقدس کرد و این سبب ماندگاری دفاع مقدس شده است، به همین دلیل ما در ایران اسلامی ۸ سال عاشورا را مشق کردیم، بنابراین باید روی خروجی‌های دفاع مقدس کار کنیم.

*باید با دفاع مقدس، گذشته را به آینده پیوند بزنیم

وی با اشاره به نقش دفاع مقدس در ایمن‌سازی جامعه و نظام اسلامی گفت: امروز دشمن را در هوا و فضا، در خاک و دریا مسدود کردیم، باید با دفاع مقدس، گذشته را به آینده پیوند بزنیم و ایمن‌سازی کنیم.

سردار معروفی ابراز کرد: وحدت زاییده دفاع مقدس است، امنیت ذیل وحدت به وجود می‌آید، به همین دلیل امروز وحدت در جامعه ما از آب و نان واجب‌تر است چرا که همه اتفاقات پیرامون وحدت رخ خواهد داد و اگر این وحدت نباشد دشمن رسوخ می‌کند.

وی بیان کرد: ناموس پرستی و جامعیت دفاع مقدس باید مورد توجه باشد و شرط جهاد، عبور از خود است، پس نمی‌شود به دنبال دیده شدن بود و جهاد کرد، جهاد عافیت طلبی نیست؛ ما در دفاع مقدس هزاران شهید دادیم اما نگذاشتیم دست دشمن به وطن و نوامیس کشور برسد چراکه ما این ناموس پرستی را از امام حسین(ع) یاد گرفتیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج کشور گفت: در عرصه دفاع مقدس تولیداتی مانند فیلم، نماهنگ، مستند و... باید جدی گرفته شود و در این عرصه تنها به دنبال افراد برجسته نباشیم، ما نمی‌توانیم در یک استان تنها چند نفر را برجسته کرده و نسبت به دیگران بی‌تفاوت باشیم؛ آن چیزی که ماندگار است المان‌سازی و نهادینه‌سازی است که باید انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار