به گزارش خبرگزاری بسیج، علی محسنی مدرس سواد رسانه گفت: تجربه «لاکسون» نشان داد که شرکتها به چه سطح از اطلاعات دسترسی دارند که میتوانند مردم را در دام خود جذب کنند.
وی افزود: باید توجه داشت که چرا مردم جذب لاکسون شدند و این شرکت از چه شگردهایی برای جذب مردم استفاده کرد و اینکه چگونه مردم از یک راه چند بار فریب میخورند و سرمایه خود را از دست میدهند.
محسنی در ادامه گفت: ما امروز دسترسی به دنیای بزرگ اینترنت داریم؛ ولی فرهنگ استفاده از آن را نمیدانیم، امروز باتربیت رسانهای باید بفهمیم که در دنیای مجازی با چه چیزی روبهرو هستیم.
مدرس سواد رسانه خاطرنشان کرد: لاکسون با استفاده از رفتارشناسی بیشترین جذب را از استان ایلام داشت به نحوی آمار سرمایههای باد رفته بالاست ولی این تجربه اول فریبخوردن مردم نبود و بارها تکرار شده است.
وی یادآور شد: مردم نیازمند سواد رسانهای هستند تا فریب امثال لاکسون را نخورند بهخصوص مردم ایلام که تجربههای تلخی ازاینقبیل هم داشتهاند.