خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری فارس در مراسم معارفه رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شیراز:
رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز بر استفاده مدیریت قضایی استان از تجارب پیشکسوتان عرصه قضاوت و مدیریت تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۴۵۷۱۹
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، رئیس شورای قضایی استان فارس در این مراسم ضمن تقدیر از رئیس کل سابق دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز با تقدیم ابلاغ ریاست قوه قضائیه، دکتر ارسلان اشرافی را به عنوان رئیس کل جدید دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز و محمد مهدی انصاری ، حجت الاسلام محمد امین غفاری ، حجت الاسلام علی خورشیدی و حمید تقی زاده را نیز به عنوان معاونین جدید رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز معرفی کرد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در این مراسم که با حضور مسئولان قضایی و جمعی از مسئولان اجرایی ، کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه ، کانون کارشناسان و کارشناسان مرکز و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری شیراز برگزار شد؛ رمز موفقیت مجموعه قضایی استان را پاسداشت جایگاه پیشکسوتان امر قضا و مدیریت قضایی عنوان کرد و افزود: تلاش کرده ایم در تغییرات مدیریتی که امری معمول است دیدگاه های علمی و تجربی به نسل های جدید مدیران انتقال یابد و مدیران جدید ادامه دهنده مسیر تحول و تعالی قوه قضائیه مطابق سند بالادستی ابلاغی باشند .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس ضمن تبریک هفته ناجا و تمجید از همکاری دوجانبه و نزدیک فراجای استان در مأموریت های مهم و حساس ، امنیت امروز جامعه را مرهون تلاش های نیروهای خدوم انتظامی خواند و تصریح کرد : تعامل کاری دو مجموعه قضایی و انتظامی تثبیت کننده امنیت جامعه است و این امر در رأس برنامه های مسئولان قضایی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران مدیریت شش ساله دکتر رشیدی در دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز بیان کرد: علی رغم فراز و نشیب های فراوان سرشار از موفقیت های متعدد بوده است گفت: از جمله این موارد افزایش تعداد شعب در راستای کاهش اوقات رسیدگی و افزایش کیفیت ارائه خدمات قضایی در محاکم شیراز است .

رئیس شورای قضایی استان فارس در جمع قضات و کارکنان محاکم عمومی و انقلاب شیراز هر موفقیتی را حاصل تلاشها و کار گروهی قضات و کارکنان خواند و تأکید کرد: تغییرات مدیریتی زمینه ساز ایجاد تحولات در بدنه است و این روند در دادگاه های شیراز با توجه به ظرفیت های علمی مجموعه باید ادامه یابد .

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ضمن اشاره به ظرفیت های علمی ، اجرایی و تجارب رئیس کل جدید دادگاه های شیراز گفت: حضور دکتر اشرافی در هر جایگاهی منتج به تحول و تعالی بوده و همین انتظار نیز امروز در دادگاه های شیراز وجود دارد .

وی خواستار تشکیل کمیته های نظارتی مختلف از جمله کمیته نظارت بر کارشناسی ها و همچنین بررسی علل افزایش پرونده های مسن و قدیمی شد و خاطر نشان کرد: اینها مواردی هستند که در آسیب شناسی های انجام شده مورد تقاضای مراجعان بوده و اصلاح آن زمینه تقویت رضایت عمومی را فراهم خواهد کرد.

رئیس شورای برنامه ریزی دادگستری استان فارس همچنین به ساماندهی کامل شعب نامتعارف اشاره کرد و خواستار راه اندازی واحد باز بینی پرونده به قوی ترین شکل ممکن شد .

حجت الاسلام و المسلمین موسوی کار انقلابی و جهادی همکاران در کنار قدرت علمی و تجربی آنان را زمینه ساز تحول و پیشرفت دادگستری ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: با مدیریت جدید و تزریق ایده های نو در 5 ماه باقی مانده از سال شاهد رویداد های تحولی مناسبی در دادگستری شیراز باشیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس بر توسعه رسیدگی های بدون کاغذ ، رسیدگی های علنی آنلاین با طرفین پرونده و تقویت بهره برداری از سامانه های ایجاد شده در خصوص استعلامات مالی و سوابق افراد و شهود حرفه ای تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها