سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: در این استان ۵۷ منطقه نمونه و ۴۷ روستای مصوب هدف گردشگری مشخص شده که یکی از آن روستاها «قلعه‌نو» بوده و قرار است اولین هتل سنتی در آن به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۹۵۴۵۷۳۳
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمدهادی طهرانی مقدم روز یکشنبه با تبریک روز روستا و عشایر، روستاییان و عشایر را تولیدکنندگان هنر و صنایع‌دستی خواند و افزود: روستا، مرکز مهر و عاطفه، هنر و تلاش و تولید بوده می‌توان گفت که روستا نقطه آغاز هویت یک منطقه است.

وی با اشاره به منطقه سیستان و روستاهایش آن را نماد تاریخ، فرهنگ، طبیعت و شجاعت با مردمانی مهمان‌نواز، دارای آداب و رسوم ماندگار دانست.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان به مرمت ارگ محمدحسین خان نارویی اشاره کرد و ادامه داد: این بنا در روستای نمونه هدف گردشگری قلعه‌نو در پنج کیلومتری جاده زهک به زاهدان واقع شده که بیش از ۸۵ درصد مرمت این ارگ کهن و زیبا انجام و در صدد این هستیم پس از تأمین اعتبار و تکمیل مرمت اولین هتل سنتی استان را پس از سال‌ها در این مجموعه به بهره‌برداری برسانیم.

وی بیان کرد: در روستای هدف گردشگری قلعه‌نو ۲ اقامتگاه بومگردی به صورت فعال دایر بوده که در این زمینه ساخت و تکمیل چهار اقامتگاه دیگر با کمک بنیاد علوی در دستورکار قرار گرفته است.

طهرانی مقدم از آغاز پیگیری و ساماندهی روستاهای هدف گردشگری خبر داد و افزود: یکی دیگر از اقدامات در زمینه گردشگری روستایی و حمایت از صنایع‌دستی، پیگیری ثبت ملی «روستای خواجه احمد» شهرستان زهک به عنوان روستای ملی نساجی سنتی است، همچنین پیگیر معرفی روستای موسی نارویی به عنوان روستای الگوی سوزن‌دوزی و روستای زیارتگاه به عنوان روستای معرق چوب هستیم.

وی ادامه داد: حضور گردشگران در روستاهای هدف گردشگری یک فرصت برای رونق اشتغال و اقتصاد روستاهاست که باید با برنامه‌ریزی درست از این فرصت به شیوه مفید بهره برد.

ارسال نظرات