خبرهای داغ:
سردار مجیدی در افتتاحیه اجلاسیه کنگره شهدای استان همدان:

رزمندگان استان همدان در دفاع مقدس حضور موثری داشتند/ اجرای۱۶۰ پروژه آبرسانی در راستای کنگره شهدای استان همدان

همدان- فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: رزمندگان ما در ده‌ها آفند و پشتیبانی دفاع مقدس حضور موثری داشتند؛ همدان در سال ۳۲ و نهاوند در سال ۵۷ اولین شهرهایی بودند که مجسمه شاه را به پایین کشیدند.
کد خبر: ۹۵۴۵۷۹۲
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در مراسم افتتاحیه اجلاسیه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان که با حضور مسئولین کشوری، استانی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در ورزشگاه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی همدان برگزار شد، به ارائه گزارش عملکرد دومین کنگره شهدا پرداخت و اظهار کرد: استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با بیش از ۷ هزار سال قدمت تمدنی در ایران است.

وی افزود: نقش آیت اله آخوند همدانی در دوران انقلاب و شهید آیت اله مدنی و دیگر علما و اقشار مختلف مردم بابصیرت استان همدان در دوره‌های مختلف تاثیرگذار بوده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: تشییع آیت الله آخوند همدانی و برگزاری مراسم مختلف، آغاز شعله‌ور شدن انقلاب شد، واقعه خونین ۳۰ مهر۵۷، حماسه ۵ آبان و کبودراهنگ، اعتصاب غذای شهید نوژه در سال ۵۷ ، حماسه جلوگیری از تانک‌ها در سال ۵۷ و سپس حضور پرشور رزمندگان در دفاع مقدس نشان از غیرت دینی و حماسی مردم ما دارد.

وی گفت: رزمندگان ما در ده‌ها آفند و پشتیبانی دفاع مقدس حضور موثری داشتند؛ همدان در سال ۳۲ و نهاوند در سال ۵۷ اولین شهرهایی بودند که مجسمه شاه را به پایین کشیدند.

سردار مجیدی با بیان اینکه در بزرگی شهدای همدان همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند شهدای همدان جزء برجسته‌ترین‌ها هستند، ابراز کرد: استان همدان ۸ هزار شهید و یک هزار و ۳۷ آزاده تقدیم کرده است؛ نماز جمعه خونین همدان در ورزشگاه قدس که بمباران شد، رشادت بچه‌های رمضان که ۸۰ نفر زن و مرد روزه‌دار به شهادت رسیدند؛ آن روز همدان ۴بار مورد حمله هوایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حریم همدان ۳۳۶ بار مورد هجوم هواپیمای دشمن واقع شد و در بمباران ۸۰۰ نفر شهید شدند که ۲۰۰ نفر کودکان بودند، گفت: محله پاسداران به تنهایی ۲۵۰ شهید و دبیرستان شریعتی ۱۳۶ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: در این کنگره جای «حبیب حرم» را احساس می‌کنیم، او بود که در شهادتش همه مردم همدان حاضر شدند؛ درود می‌فرستیم به روح همه مادران و بانوان شهید و سرکار خانم دباغ که می‌توان به حق او را سمیه انقلاب نامید.

وی گفت: دومین کنگره شهدای استان همدان در سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد، اکنون رزمندگان جبهه دفاع و جهاد تببین در کنگره فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده ۸هزار شهید استان با اعطای مدال سرو، برگزاری ۴ هزار و ۴۵۰ یادواره در سطوح مختلف به خصوص ۲ هزار یادواره مدرسه محور، چاپ و نشر ۶۳ عنوان کتاب و ده‌ها فیلم و مستند تلویزیونی از جمله اقدامات انجام شده در راستای کنگره بوده است، گفت: برگزاری راهیان نور و راهیان پیشرفت ۴۳ مورد و اجرای بزرگ نمایش فصل شیدایی با حضور ۱۵۰ هزار نفر نیز از دیگر برنامه‌های برگزار شده است.

وی گفت: در همین راستا توزیع ۳ هزار و ۵۳۵ جهیزیه و ساخت ۸۰۰ مسکن محرومین و توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی و ارائه ۱۱ هزار و ۲۰۰ خدمات درمانی رایگان، ۱۶۰ پروژه آبرسانی و برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور حدود ۱۲۰ ناشر و ۷ هزار عنوان کتاب و ختم قرآن کریم ۱۴ هزار ختم، برنامه ریزی برای تولید و ساخت فیلم شهید همدانی و شهید قهاری سعید نیز از جمله اقدامات بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار