تکریم کریم، پاسداشت یک عمر ساختن آینده کودکان

تبریز- آئین نکوداشت حاج کریم مردانی آذری در تکریم یک عمر مدرسه سازی این خیّر پرکار در سالن همایش های بین المللی خاوران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۶۰۶۱
|
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیین تکریم این چهره برجسته ملی، با مشارکت و همراهی شهرداری تبریز برگزار می شود و فرصتی برای سپاسگزاری و قدردانی از چند دهه فعالیت حاج کریم مردانی آذر و خاندان محترم ایشان در حوزه مدرسه سازی و اقدامات سراسر پر خیر و برکت در سراسر ایران است.

ویژه برنامه «تکریم کریم» همزمان با نودمین سالگرد تولد ایشان با حضور اقشار مختلف اجتماعی و فرهنگی، جامعه آموزش و پرورش استان، دانش آموزان و مدیران ارشد استان روز پنجشنبه بیستم مهرماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز برگزار خواهد شد.

برادران «مردانی آذری»، ملقب به «امپراتوران مدرسه‌سازی» از خیران نامداری‌اند که در طول دهه‌‌های اخیر، حاصل سال‌ها تلاش خود را در راه خدمت به مردم بخصوص کودکان صرف کردند. آنان که کودکی را در سختی گذراندند، با تلاش‌های خستگی‌ناپذیرشان به چنان ثروتی دست پیدا کردند که با صرف بخش اندکی از آن ده‌ها مدرسه ساختند؛ مدرسه ساختند تا انسان‌هایی دانا و توانمند و با اعتماد به نفس برای جامعه تربیت کنند.

«حاج کریم مردانی آذر» متولد ۱۳۱۳ در تبریز، تنها بازمانده برادران مردانی آذر ملقب به امپراتوران مدرسه ساز و سلطان نیکی‌ها است که بیش از ۴۴۰ مدرسه و ۵۵۰ کلاس و بیمارستان در اقصی نقاط ایران و جهان ساخته اند.

برادران مردانی آذر، تاکنون ۴۰ مدرسه برای دانش آموزان مناطق مختلف آذربایجان شرقی، منطقه ۱۰ شهرداری تهران و استان سیستان و بلوچستان ساخته اند و ساخت بیمارستان کودکان مردانی آذر تبریز و تجهیز چندین بیمارستان دیگر از اقدامات شاخص این خیّران است.

ارسال نظرات