تبریز- فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به سخنی از رهبر انقلاب مبنی بر اینکه شهدا سرنوشت ما را تغییر دادند، اظهارداشت: شهدا ما را از زیر چکمه های استکبار نجات دادند.
کد خبر: ۹۵۴۶۲۹۵
|
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سردار اصغر عباسقلی زاده در یادواره شهدای بهداشت و درمان استان با عنوان «بر بال فرشتگان»، افزود: اگر رشادت شهدا  و رزمندگان و ایثارگران ما نبود ما نیز سزرنوشتی چون مردم برخی از کشورها داشتیم.

وی با بیان اینکه شهدا زنده و ناظر اعمال ما بوده و به ما عنایت دارند، اظهار کرد: طبق فرموده خداوند در قرآن، شهدا زنده اند، افرادی که در این زندگی دنیوی نیل به سعادت و قرب خدا را در شهادت دیدند و آن را انتخاب کردند.

سردار عباسقلی زاده ادامه داد: نظام سلطه و استکبار جهانی برای مقابله با نظام از آغاز پیروزی انقلاب به انواع راه ها و حیله ها متوسل شدند ولی به برکت خون شهدا و روحیه جهاد و مقاومت مردم عزت نصیب ما شده است و این را باید قدر بدانیم.

شهدا ما را از زیر چکمه های استکبار نجات دادند

وی اضافه کرد: اکنون دشمن در چنین اقتداری که داریم تلاش دارد با رسانه هایی که در اختیار دارد و به پشتوانه آن ها مانع از ظهور و بروز پیشرفت ها و دستاوردهای نظام شود تا مردم آن ها را شاهد نباشند.

سردار عباسقلی زاده گفت: ما با تکیه بر توان و همت خود به عزت و اقتدار رسیده ایم با همه فشار ها و تحریم هایی که داشتیم چراکه طبق تاریخ گذشته کشور واقف هستیم نباید به دشمن اعتماد کرد.

وی ولایت مداری را نکته مهم دیگر شهدا و مردم دانست و تاکید کرد: با هدایت های امام راحل و رهبر انقلاب تاکنون توانستیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم چراکه هدایت های آن ها برگرفته ار اسلام و سیره اهل بیت(ع) است.

فرمانده سپاه عاشورا در بخشی از سخنان خود به اقدام جبهه مقاومت در «طوفان الاقصی» اشاره و بیان کرد: این اقدام را باید به رزمندگان جبهه مقاومت تبریک گفت، اسرائیل بیش از 75 سال است که مردم فلسطین را با انواع جنایت ها آزار و اذیت کرده است.

تقدیم ۱۵۰ شهید از مجموعه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این یادواره با پاسداشت  نام و یاد شهدا گفت: مجموعه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی ۱۵۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.
دکتر بهمن نقی پور اظهار کرد: ۲۵ دانشجوی شهید، 17 کارمند شهید  و 20 مدافع سلامت از دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، ۶۸ شهید از بهداری ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و ۲۰ شهید از هلال احمر جان خود را در راه دین و وطن نثار کردند.
وی با قدردانی از حضور خانواده شهدا و مدیران ارشد استانی در این یادواره گفت: ما اینجا جمع شده ایم تا یادی از شهدا بکنیم، شهدایی که هرچه داریم از جایگاه والای آنها است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شهدا گفت: ایثار، یعنی ندیدن و به حساب نیاوردن خود، این، اوّلین موضعگیرىِ شهید است. شهدا این هدیه‌ی الهی را آسان و رایگان به‌دست نیاوردند؛ به قیمت مجاهدت به‌دست آوردند؛ در راه خدا جهاد کردند، از خودشان گذشتند و خدا این هدیه را به آنها داد.
دکتر نقی پور افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ مردم؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای دنیای اسلام بلکه برای جهان بشریت است.»
وی گفت: شهدا ایثار و از خودگذشتگی را به معنای واقعی معنا بخشدیدند و آنان قهرمانان واقعی کشور ما هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تاکید بر اینکه بالاتر از شهدا هیچ مقامی نداریم اظهار کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های از این دست حداقل کاری است که ما می‌توانیم برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا انجام دهیم.
دکتر نقی پور با تاکید بر الگو سازی از شهدا خاطرنشان کرد: ما باید در تمام لحظه ها شهدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم، آنها را الگو قرار داده و خود گذشتگی  و ایثار آنها را سرلوحه عمل قرار دهیم.
وی تاکید کرد: مراکز دانشگاهی وظیفه مهمی را در راستای معرفی شهدا بر عهده دارند تا با شناساندن شهدا به نسل جوان الگوهای بی بدیلی را به آنها معرفی کنند.
وی با اشاره به از خودگذشتگی کادر بهداشت و درمان در روزهای سخت همه گیری کرونا افزود: همکاران ما در برهه های حساس نشان دادند که راه شهدا ادامه دارد و با خلوص نیت  در راه خدمت به مردم قدم برداشتند و جان خود را در این راه تقدیم انقلاب کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه همگانی دانست و گفت: مگر می‌شود در مکتبی که امام حسین(ع) و زینب(س) است فرهنگ شهادت از بین رود از این رو همه بدانند که این فرهنگ همچنان ادامه دارد.
دکتر نقی پور ضمن تقدیر از کادر اجرایی این مراسم گفت: ما مفتخر به خدمت به شهدا هستیم و امروز با مقتدای خود تجدید پیمان می کنیم، تا آخرین قطره خون خود در ادامه راه شهدا و زینب (س) کم نخواهیم گذاشت و راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

یادواره شهدای بهداشت و درمان آذربایجان شرقی با عنوان «بر بال فرشتگان» به همت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار و در آن از یادگاران شهدای بهداشت و درمان و تجلیل از کتاب زندگی نامه شهدای بهداشت و درمان و نرم افزار پلاک سپید  رونمای شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار