خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس کل دادگستری استان سمنان از فوت یک نفر و صدمه سه حفار غیر مجاز در معدن سیلیستن طرود از توابع شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۶۳۳۵
|
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

بازدید رئیس کل دادگستری استان سمنان از محل وقوع حادثه در معدن سیلیستن طرود شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، محمد جعفر عبدالهی گفت: بامداد دوشنبه ۱۷ مهر ماه، چهار نفر حفار غیر مجاز، با ورود غیرقانونی به معدن سیلیستن طرود اقدام به حفاری و برداشت غیر مجاز آن ماده معدنی داشته و به علت عدم رعایت نکات ایمنی دچار حادثه شدند.
او در ادامه اظهار کرد: به محض اطلاع با دعوت از مسئولان قضایی، اجرایی و انتظامی مربوطه ضمن بازدید میدانی از آن معدن، دستورات قانونی لازم صادر شد.
عبدالهی خاطر نشان کرد: طی هفت ماه گذشته این دومین مرتبه است که برای ساماندهی وضعیت معادن این منطقه و همچنین صیانت و حفاظت از انفال، ورود قانونی دستگاه قضایی اتفاق افتاده است.
رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: با دستور قضایی دادستان شاهرود و بازرس حوادث ناشی از کار بررسی علت وقوع حادثه را انجام داده و همچنین جمیع تجهیزات و ادوات برداشت غیر مجاز آن منطقه توقیف قانونی شد.
عبدالهی با اشاره به مصوبات جلسه ساماندهی وضعیت آن معادن گفت: ظرف ۴۸ ساعت آینده گشت‌های مشترکی متشکل از فراجا، صمت، منابع طبیعی، محیط زیست برای کنترل تردد وسایل نقلیه به درون معادن و خروج از روستا به صورت دائمی مستقر و تا پایان مهرماه بهره بردار صالح از سوی نهاد‌های مسئول معرفی خواهدشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها