خبرهای داغ:
تبریز- فرمانده سپاه ویژه تبریز اظهارداشت: بسیج منشأ اثرترین مجموعه در جامعه است و بعد معنوی، فعالیت های آن را متمایز تر کرده است.
کد خبر: ۹۵۴۶۴۱۸
|
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

بسیج منشأ اثرترین مجموعه در جامعه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبداله شادی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه قصد قربت بسیجیان کارها را پیش می برد، گفت: دست خدا را در بسیاری از امور مردمی بسیجیان که با توکل بر خدا فعالیت می کنند می توان دید.

وی با اشاره به اینکه سپاه تبریز شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است، بیان کرد: شهید آجرلو و شهید آل اسحاق در زمان دفاع مقدس فرمانده سپاه تبریز بودند که به فیض شهادت نائل آمدند و علاوه بر این دو فرمانده، فرماندهان و بسیجیان بسیاری نیز از این ناحیه به شهادت رسیده اند که در طی یک سال اخیر نیز شهید اوجاقی و شهید حسین پور نیز از این ناحیه در راه امنیت تقدیم انقلاب شد.

شادی در ادامه با اشاره به بیش از ۵۰۰ پایگاه این ناحیه در سطح تبریز، اظهار کرد: همه این پایگاه ها طبق سند اعتلای بسیج برنامه ها و فعالیت های خود را اجرا می کنند که محور برنامه ها در شش محور پایگاه و بسیجیان، مساجد و نمازگزاران، محلات و اهالی برنامه ریزی و تدوین شده است.

وی نظام مسأله بسیج را در داخل و خارج پایگاه از دیگر طرح هایی نام برد و افزود: این طرح را در راستای  پایگاه تراز انقلاب اسلامی طراحی و استخراج و از این نظام مسایل چشم انداز بسیج را در ۴۰ محور تدوین و تنظیم کردیم و بالغ بر ۷۰ درصد پایگاه ها سند تحول خود را برای نقش آفرینی در محلات بر این اساس نوشتند.

بسیج منشأ اثرترین مجموعه در جامعه است

شادی همچنین تربیت نیروی تراز انقلاب و تحقق آرمان های مورد نظر امامین را از اهداف سند اعتلای بسیج خواند و افزود: مسجد محوری، حوزه محوری و ناحیه محوری و تعامل با رده ها بیرون از مجموعه از مهم ترین مولفه ها در تحقق این امر است.

وی برگزاری همایش های مختلف، جشنواره های ورزشی با هدف عمومی کردن ورزش، برگزاری طرح تابستانی و چندین برنامه شاخص دیگر را از برنامه های محوری سپاه ویژه تبریز برشمرد و گفت: طرح تابستانی در ۳۹۰ پایگاه ناحیه برگزار شد که در برخی از پایگاه ها همزمان با اختتامیه آن افتتاحیه طرح زمستانی ویژه خانواده ها برگزار خواهد شد.

شادی توجه به اشتغال بسیجیان را نیز از مهم ترین برنامه های سپاه تبریز دانست و گفت: در این راستا بسیجیان با معرفی به فنی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا می گیرند تا با گواهی نامه آن از تسهیلات اشتغال برخوردار شده و کسب و کار راه اندازی کنند و تاکنون ۳۱۸ نفر وام ۱۵۰ میلیونی دریافت کردند.

وی  اعزام ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر از بسیجیان به مشهد، اعزام یکهزار و ۱۰۰ نفر از بسیجیان خواهر و ۹۰۰ نفر از برادران به راهیان نور شمالغرب، برگزاری میز خدمت، برگزاری طرح شهید رهنمون برای ارائه خدمات رایگان درمان هر ماه یک نوبت در مناطق کم برخوردار، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت دانش آموزی به دانشگاه تبریز، مس سونگون و اردویسه هزار نفر دانش آموزی به عون بن علی را از دیگر برنامه های سپاه تبریز عنوان کرد.

ارسال نظرات