خبرهای داغ:

بیهوشی و انتقال خرس مهاجم به باغات اطراف هوراند

تبریز- معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست اذربایجان شرقی از بیهوشی و انتقال خرس مهاجم به باغات اطراف هوراند این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۰۵
|
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، داود غنی پور با حضور بموقع در محل گفت: پیرو گزارش واحد گشت و کنترل اداره حفاظت محیط زیست هوراند مبنی بر مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در باغات اطراف هوراند اکیپ دامپزشکی اداره کل به همراه اکیپ شهرستان های هوراند و اهر در محل حاضر و نسبت به مقید سازی گونه اقدام کردند.

 وی ادامه داد: پس از معاینات بالینی و اقدامات اولیه دامپزشکی و تایید سلامت گونه، خرس مهاجم در محلی بلامعارض و دور از سکونتگاه های انسانی در منطقه رهاسازی شد.

 غنی پور افزود: با توجه به فصل حساس بویژه برای گونه‌های دارای خواب زمستانی که نیازمند تغذیه بیشتر و انباشت چربی برای زمستان گذرانی می باشند امکان رویارویی با این گوشتخواران بیشتر  است.

 معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از کلیه شهروندانی که در زیستگاه این گونه تردد داشته و یا زندگی می کنند خواست موارد ایمنی را رعایت و در صورت مشاهده گونه‌های حیات وحش مراتب را بدون هرگونه اقدام برای مهار یا هدایت گونه به نزدیک ترین واحد حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

ارسال نظرات