خبرهای داغ:
دکتر حیدر آسیابی گفت: اموال توقیفی حاصل از جرم که در پارکینک های انتظامی وجود دارد باید با نظارت دادستانها در کوتاهترین زمان ممکن ، تعیین تکلیف شود .
کد خبر: ۹۵۴۷۱۱۸
|
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

تاکید رئیس کل دادگستری گلستان بر تعیین تکلیف وسایل نقیله توقیفی در استان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ دکتر حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در نشست فصلی دادستانهای استان گلستان بار دیگر بر بازدید مستمر از واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: هر چند تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه در استان صورت گرفته است اما بازدیدها از واحدهای تولیدی و نشست با تولیدکنندگان برای رفع موانع تولید مضاعف شود.
حیدر آسیابی در ادامه با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در مرکز استان ، افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز فقط به مرکز استان محدود نیست و در همه شهرستانها به ویژه در مناطق جنوبی با این مشکل مواجیهم و دادستانها باید برای کنترل این پدیده و پیشگیری از آن و همچنین پیشگیری از قاچاق چوب،تلاش بیشتری داشته باشند.
رئیس کل دادگستری گلستان بر تعیین تکلیف زودتر اموال توقیفی هم تاکید کرد گفت: اموال توقیفی حاصل از جرم که در پارکینک های انتظامی وجود دارد باید با نظارت دادستانها در کوتاهترین زمان ممکن ، تعیین تکلیف شود .
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت افزایش نظارت های میدانی در حوزه‌هاي قضایی گفت: دادستانها باید حضور پُررنگتری در حوزه های قضایی خود داشته باشند تا با آگاهی از مسائل و مشکلات موجود در هر حوزه برای پیشگیری و کاهش آسیبها برنامه ریزی و اقدام کنند .
وی ادامه داد: حضور در جمع های مردمی به ویژه نماز های جمعه ، دسترسی راحت تر مردم به دادستان ها را برای طرح مشکلات و دغدغه های آنان فراهم می کند.
آسیابی، افزایش ابلاغ الکترونیک را یکی از دیگر تلاش های دادگستری استان برشمرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته امروز میزان ابلاغ الکترونیک در گلستان از مرز 94 درصد گذشت.
دادستان مرکز استان گلستان هم در این نشست با تاکید بر تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی گفت: دادستانها مکلفند تا 10 روز آینده ، موتورسیکلتها و خودروهای توقیف شده در پارکینگ ها را تعیین تکلیف کنند.
محمود اسپانلو افزود: نظارت بر پرونده های مفاسد اقتصادی، اجرای احکام مسدود کردن چاه های غیرمجاز، پیگیری سنددار کردن رودخانه ها و زمین های کشاورزی استان، خلع ید اراضی ملی از متجاوزان، برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز ، نظارت بر برداشت شن و ماسه از رودخانه در قالب جلسات حفظ حقوق بیت المال و پیگیری حقوق عامه از جمله مواردیست است که دادستانها باید در اولویت کار خود قرار دهند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها