سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

اشتغال افراد بومی در صنایع سیستان و بلوچستان اولویت است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در بازدیدهای جداگانه‌ای که از پتروشیمی و فولاد چابهار داشت، بر به‌کارگیری نیروی کار بومی در این طرح‌ها تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۴۶
|
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، خلیل احمد سلامی در بازدیدهای جداگانه‌ از پتروشیمی و فولاد چابهار بیان کرد: بازدید و رصد واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی، جزو برنامه‌های مهمی است که طی آن موانع و مشکلات احتمالی پیگیری و رفع می‌شود.
 
وی اظهار کرد: ۲ طرح پتروشیمی نگین مَکُران و فولاد مَکُران چابهار از ظرفیت‌های پرکشش اشتغال سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها، جهش ویژه‌ای در وضعیت اشتغال و اقتصاد مردم رقم می‌خورد.
 
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان با تأکید بر اینکه اولویت جذب و به‌کارگیری نیروی کار موردنیاز این طرح‌ها و سایر صنایع باید، افراد بومی باشد، ادامه داد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی دارند متناسب با نیاز صنایع مختلف، نیروی ماهر تربیت و روانه بازار کار کنند.
 
وی گفت: موضوع دیگری که باید همسو با اشتغال‌زایی جدید موردتوجه کارفرمایان و پیمانکاران قرار گیرد، صیانت از نیروی کار موجود و ارتقای سطح ایمنی و بهداشت‌کار در کارگاه‌ها است.
 
سلامی سقوط از ارتفاع را از مهم‌ترین دلایل وقوع حوادث در کارها اعلام کرد و افزود: بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی و حفاظت فنی را برای کارگران و کارفرمایان دارند.
 
وی اظهار کرد: تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال جاری ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است که باید همه برای تحقق آن تعامل و هم‌افزایی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار